200260
۲۵ فروردین ۱۳۹۸

تأکید دانش‌آموزان حافظ کل قرآن بر «آموزش قرآن از دوران کودکی»

دانش‌آموزان برگزیده حافظ کل قرآن از کشورهای اسلامی، بر آموزش قرآن از دوران کودکی تأکید کردند.

به گزارش کودک پرس ، میزگرد تجلیل از برگزیدگان مسابقات حفظ قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در هتل همای تهران برگزار شد. در این میزگرد چند تن از برندگان رشته حفظ قرآن کریم حضور داشتند که به برخی از سؤالات رسانه‌ها پاسخ دادند.

آلا زیتونی ۱۵ ساله از الجزایر در این جلسه گفت: از پنج سالگی تعلیم حروف، هجا و سپس حفظ قرآن کریم را آغاز کردم و تا سن ۹ سالگی کل قرآن کریم را حفظ کرده‌ام.

وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزی بخواهد تعلیم علوم قرآن ببیند هیچ مشکلی برای وی وجود نخواهد داشت؛ در کشور ما مسابقات داخلی برگزار می‌شود که برگزیدگان آن از طریق مؤسسه اوقاف به سایر کشورها دعوت می‌شوند.

نرگس فیضا ۱۴ ساله از ترکیه، افزود: من در سن ۹ سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در سن ۱۰ سالگی حافظ کل قرآن شدم؛ در کشور ما کودکان از سنین پایین در مساجد و مدارس دوره‌های آموزش قرآن می‌بینند و جمعیت‌ها و گروه‌هایی در سراسر کشور ترکیه وجود دارند که منتخب قاریان را برای مسابقات به سایر کشورها اعزام می‌کنند.

 

محمد خیر رزاق ۱۷ ساله از اندونزی با اشاره به اینکه از ۹ سالگی آموزش حفظ قرآن را آغاز کردم و تا ۱۶سالگی ادامه داشت، گفت: قرائت قرآن توسط پدر بنده عامل ترغیب من به سمت آن بوده است. در کشور ما مؤسسات اسلامی بسیاری برای آموزش قرآن کریم وجود دارد و من آموزش را در یکی از مؤسسات آغاز کردم.

وی افزود: بنده در اوقات فراغت و تعطیلات سعی در حفظ قرآن داشتم. در اندونزی به صورت متوالی در مسابقات شرکت می‌کردم و به همین دلیل قرائت بنده شناخته شده بود و بر همین اساس، مسؤولین کشورمان برای انتخاب بنده در مسابقات ایران اقدامات را انجام دادند.

محمود عمار ناصیف ۱۶ ساله از سوریه در ادامه این میزگرد به رسانه‌ها گفت: بنده اکنون در پایه دوم دبیرستان مشغول به تحصیل هستم، از هفت سالگی شروع به حفظ قرآن کریم کردم و در سن ۱۱ سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم. در مدرسه قرآن، استاد و همچنین پدر و مادرم مرا تشویق به حفظ قرآن کردند، لذا پیشنهاد من این است از سنین کودکی باید برای حفظ قرآن اقدام کرد و پس از پایان، باید سوره‌های دوره شوند تا تثبیت شود.

 

وی ادامه داد: در کشور سوریه مسابقات حفظ قرآن برگزار می‌شود و وزارت اوقاف از بین شرکت‌کنندگان افراد را انتخاب می‌کند. من از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حسن برگزاری مسابقات تشکر می‌کنم که بدون خطا پیش رفت.

سید یاسین حسینی ۱۷ ساله از افغانستان در این جلسه بیان کرد: در مدارس کشور ما روزانه یک ساعت کلاس قرآن برگزار می‌شود و در کنار آن، مراکز خصوصی آموزشی نیز وجود دارد. ما از مرکز خصوصی دارالقرآن محله خودمان به این مسابقات دعوت شدیم.

محمد آدم محمد ۱۲ ساله از کشور چاد افزود: من در کلاس ششم ابتدایی تحصیل می‌کنم، از سن پنج سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در سن هفت سالگی موفق به حفظ آن شدم؛ با روزی دو تا سه ساعت قرائت، اکنون حافظ کل قرآن هستم.

 

وی ادامه داد: در کشور چاد مدارس مختص برای قرآن وجود دارد که بر حسب توان محصل، تعداد صفحاتی را برای قرائت روزانه مشخص می‌کنند.

محمد ریان ۱۳ ساله از اندونزی در این میزگرد گفت: من در یک مرکز قرآنی آغاز به یادگیری قرآن کردم و موفق به کسب دو مقام در سطح ملی شدم. مدیر بنده درخواست کرد تا در مرحله ابتدایی که به صورت آنلاین انجام می‌شود شرکت کنم و بنده بر همین اساس برای شرکت در مسابقات انتخاب شدم.

زینب امین‌پور ۱۷ ساله، دانش‌آموز پایه یازدهم از اصفهان بیان کرد: من حفظ قرآن را از هفت سالگی و دوران دانش‌آموزی آغاز کردم و در مدت پنج سال یعنی ۱۲ سالگی موفق به حفظ کل آن شدم. از مرکز پیش‌دبستانی سوره‌های جزء سی‌ام را به ما آموزش می‌دادند و همین مورد باعث شد تا به حفظ کل قرآن روی آوریم.

 

وی افزود: بنده درخواست  دارم در بخش دانش‌آموزی اقدامات برای حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان انجام شود و ما درخواست می‌کنیم تا این مسابقات هر سال برگزار شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار