200250
۲۶ فروردین ۱۳۹۸

«کلوچه‌های خدا» در چهارمین چاپ خود، ۱۱ ساله شد

«کلوچه‌های خدا» اثری از کلر ژوبرت، در روایتی داستانی کودکان را با مفاهیمی همچون خداشناسی، مهربانی، و شکرگزاری آشنا می‌کند.

به گزارش کودک پرس ،این اثر که نخستین بار در سال ۱۳۸۷ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است، داستان خرس کوچکی را نقل می‌کند که تصمیم دارد از خدا به‌خاطر همه‌ زیبایی‌هایی که خلق کرده تشکر کند. او به پیشنهاد کلاغ تصمیم می‌گیرد برای خدا کلوچه بپزد. ولی جوجه تیغی پیشنهاد دیگری برای او دارد.»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بهار از راه رسیده بود. وسط دشت، درخت سیب پر از شکوفه شده بود. صبح بود و نور خورشید روی شبنم چمن‌زار می‌درخشید. خرس کوچولو از خواب بیدار شد و سر از لانه‌اش بیرون آورد. به اطرافش نگاه کرد و با شگفتی فریاد زد: وای خدا جان! چقدر این جا را قشنگ کرده‌ای! خرس کوچولو سرش را خاراند و از خود پرسید: چطور برای این همه قشنگی از خدا تشکر کنم؟»

بر همین اساس، کتاب «کلوچه‌های خدا» در چاپ چهارم خود در شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه به دست مخاطبان بالای ۷ سال رسیده است. پیش‌تر نیز ۲۲هزار نسخه از این اثر منتشر شده است.

قیمت این اثر که تصویرگری آن را نیز کلر ژوبرت بر عهده داشته، ۷هزار تومان است.

گفتنی است نمایش «کلوچه‌های خدا» به کارگردانی آرش شریف‌زاده نیز با اقتباس از همین کتاب در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون تولید شده است که شش جایزه از بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ‌و نوجوان را دریافت کرده است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار