200208
۲۵ فروردین ۱۳۹۸

نیاز به کمک ۱۰ میلیون دانش‌آموز در طرح «سیل مهربانی همکلاسی‌ها»

مدیرکل فرهنگی هنری و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شوراهای دانش‌آموزی در سراسر کشور ۱۰ میلیون عضو دارد، گفت: انتظار داریم این امیدهای کشور با ارائه کمک به هم‌نوعان خود تلاش کنند تا مسیر برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان سیل‌زده فراهم شود.

به گزارش کودک پرس ، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش با اشاره به این‌که سیل ایجادشده اخیر در استان‌های کشور به خصوص گلستان، لرستان و خوزستان مشکلات بسیاری را در کشور ایجاد کرد، گفت: این سیل بیشترین آسیب‌ها را به حوزه آموزش و پرورش وارد کرد و وقوع این پدیده باعث تخریب برخی از مدارس و آسیب به تعدادی از خانواده‌ها شد که خانه‌های خود را از دست دادند و اکنون در مدارسی که آسیب کمتری دیدند، اسکان پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: با توجه به بحران ایجادشده، وزیر آموزش و پرورش، آقای مددی مشاور خود را به عنوان رئیس ستاد سیل انتخاب کردند. همچنین وظایفی به معاونت پرورشی آموزش و پرورش سپرده شد که جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای استان‌های متأثر از سیل نیز برعهده این معاونت قرار دارد.

 

رمضانی گفت: در معاونت پرورشی کارگروهی با حضور چهار تشکل بسیج دانش‌آموزی، جمعیت هلال احمر، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکیل دادیم؛ دبیرخانه این کارگروه در اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی قرار دارد. شعار ما در این طرح برای کمک‌رسانی، «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» نام دارد که بر اساس آن قرار شد هر مدرسه یک پایگاه همدلی باشد تا بتواند به طرح پویش حمایت از مدارس مناطق سیل‌زده کمک کند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طرح سیل مهربانی همکلاسی‌ها قرار است روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸ از ساعت ۱۰ به صورت همزمان در سراسر کشور اجرایی شود. همچنین طرح نمادین نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس اجرا خواهد شد. در عین این‌که نیت ما ساماندهی مناطق متاثر از سیل و ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی است، ولی اقدامات در فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان بسیار مفید خواهد بود و موجب ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، ایثار، فداکاری، مشارکت اجتماعی و همدلی خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما از کلیه مدیران مدارس، انجمن اولیا و مربیان، تشکل‌های دانش‌آموزی و شورای دانش‌آموزی دانش‌آموزان در سراسر کشور که ۱۰ میلیون عضو دارد و اکنون ۷۰۰ هزار نفر عضو رسمی آن هستند، انتظار داریم که در انجام طرح به ما کمک کند، همچنین از مدیران کل استان‌ها انتظار می‌رود با توجه به این‌که مدارس بسیار زیادی در کنار خانواده دانش آموزان آسیب‌دیده هستند و مایحتاج ضروری تحصیل آن‌ها از بین رفته است، تلاش کنند تا با تهیه امکانات ضروری مسیر دانش‌آموزان را برای تحصیل هموار کنند.

رمضانی ادامه داد: امروز ساعت ۱۴ ویدئوکنفرانسی با حضور معاونان پرورشی استان‌ها و روسای تشکل‌ها تشکیل می‌شود تا هماهنگی لازم صورت گیرد. همچنین وزیر آموزش و پرورش برای کمک به استان‌های سیل‌زده سایر استان‌ها را معین قرار داده‌اند که وظیفه هماهنگی‌ها را برعهده دارد. وزیر آموزش و پرورش ابلاغیه‌هایی را برای کل مدیران استان ارسال کرد که بر اساس آن هر استان مسئولیت بازسازی فضاهای آموزشی و پرورشی استان خاصی که دچار سیل شده است را برعهده دارد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امیدواریم همانطور که برخی رسانه‌ها تاکنون کمک بسیاری در زمینه اطلاع‌رسانی و رفع مشکلات انجام داده‌اند، سایر رسانه‌ها نیز پای کار آیند تا بتوانیم تا حدودی باری از دوش مردم برداریم. به آموزش و پرورش استان‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کانون‌ها مسئولیت داده شد تا با تشکیل کارگروهی از دانش‌آموزان هنرمند بتوانند فضای بانشاطی را ایجاد کنند.

 

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در پایان گفت: همچنین به حوزه مشاوره، آسیب‌های اجتماعی و بهداشت مأموریت داده شد تا در مناطق سیل‌زده حضور یابند؛ از نزدیک با مشکلات دانش‌آموزان روبه‌رو شوند و نسبت به رفع آن اقدام کنند. وزیر آموزش و پرورش شخصا پیگیر مسائل هستند و طی بازدیدهای انجام‌شده، گزارش‌های میدانی ارائه کرده‌اند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار