200152
۲۴ فروردین ۱۳۹۸

جمعیت «قلب‌های سبز» هزینه درمان ۱۰۰ کودک سرطانی را تامین می‌کند

مدیرعامل جمعیت «قلب‌های سبز» اعلام کرد: این جمعیت هزینه‌های درمانی یک هزار کودک مبتلا به سرطان را با مشارکت موسسه محک تامین میکندف ضمن اینکه هزینه‌های درمانی بیش از ۶۰ کودک مبتلا به بیماری آنمی و نقص ایمنی بستری در بیمارستان کودکان تبریز نیز به طور مستقیم توسط این تشکل خیریه پرداخت می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، رضا رحیمی اظهار کرد: مجوز این موسسه خیریه در سال 1380 از سازمان ملی جوانان صادر شد و فعالیت‌های آن در همه زمینه ها داوطلبانه انجام می‌شود.
وی افزود: حمایت روحی و روانی از مددجویان، بیماران سرطانی و جذامی، سالمندان به ویژه سالمندان معلول، کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌هایی در راستای اهداف موسسه و تولید محتوا و فیلم از جمله فعالیت‌های جمعیت خیریه قلب‌های سبز است.
وی در خصوص فعالیت‌های تخصصی این مجموعه نیز گفت: جمعیت خیریه قلب‌های سبز از سال 1387 فعالیت‌های تخصصی خود را در زمینه حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد کم بضاعت و کودکان مبتلا به سرطان آغاز کرده است.

رحیمی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعت، بیان کرد: بیش از 1000 دانش آموز در حال حاضر به طور مستقیم و غیر‌مستقیم تحت حمایت‌های مادی و معنوی این مجموعه قرار دارند.

وی افزود: طرح ساماندهی مدارس محروم تبریز سالانه از خرداد تا شهریور ماه اجرا و هزینه ثبت نام، تهیه کتاب و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان تحت پوشش به صورت غیرمستقیم توسط جمعیت خیریه «قلب های سبز» پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: حدود 100 دانشجو در حال حاضر تحت پوشش این موسسه هستند.

مدیرعامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز در خصوص حمایت‌های تحصیلی انجام شده، بیان کرد: چهار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کرده و هزینه‌های تحصیل زبان‌های خارجی دانش‌آموزان تحت پوشش در آموزشگاه‌های زبان نیز پرداخت می‌شود؛ برگزاری کلاس‌های تقویتی، کنکورهای آزمایشی و فراهم کردن کتابخانه و کلاس‌های درس از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.
وی با بیان این که مددجویان استان در زمینه تحصیلی به این مجموعه معرفی می‌شوند، گفت: هزینه‌های اجاره مسکن، تغذیه و دیگر هزینه‌های زندگی خانواده‌های دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد کم بضاعت نیز توسط جمعیت خیریه قلب‌های سبز پرداخت می‌شود.
رحیمی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی انجام گرفته از کودکان مبتلا به سرطان، بیان کرد: جمعیت خیریه قلب‌های سبز در سال 88 تفاهم نامه‌ای با موسسه محک تهران منعقد کرده است و همیار این موسسه در شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از کودکان بستری در بیمارستان کودکان تبریز، اظهار کرد: ایجاد کارگروه‌های نقاشی با اساتید مجرب، تهیه بسته‌های تغذیه‌ای تحت نظارت کارشناسان تغذیه بیمارستان و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مادران کودکان بیمار از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
وی با اشاره به برنامه‌های این خیریه در سال 98 گفت: ایجاد تعامل با شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف، تاسیس پانسیون تخصصی دانش‌آموزی و دانشجویی، تاکید بر کیفیت حمایت‌ها و تامین تجهیزات بخش خون بیمارستان کودکان تبریز از اهداف جمعیت خیریه قلب‌های سبز در سال پیش رو است.

رحیمی یادآوری کرد: جمعیت خیریه قلب‌های سبز دارای بیش از سه هزار داوطلب افتخاری بوده و بیشتر فعالیت‌های این موسسه توسط این اعضا صورت می‌گیرد.

 

جمعیت خیریه «قلب‌های سبز» به عنوان نخستین موسسه خیریه با اهداف آموزشی و تحصیلی در تبریز فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده و امسال هجدهمین سال فعالیت آن است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار