200041
۲۴ فروردین ۱۳۹۸

پویش نویسندگان کودک و نوجوان برای کمک به کودکان سیل‌زده

دبیر پایتخت کتاب ایران از برگزاری پویش نویسندگان کودک و نوجوان با همکاری هلال احمر کشور برای جمع‌آوری و فروش کتاب به نفع کودکان و نوجوانان سیل‌زده کشور در تاریخ ۲۹ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علی اصغر سیدآبادی درباره وقوع سیل از نخستین روزهای سال نو تا به امروز در مناطقی از کشورمان و همراهی و کمک های جامعه ادبی و نویسندگان کودک و نوجوان به آسیب دیدگان این اتفاق گفت: وقتی اتفاقی در چنین حجمی رخ می‌دهد دیگر نیاز به دسته‌بندی گروه‌های یاری رسان نیست و هر فرد ایرانی هر کاری که از دستش بر بیاید برای کمک به هم‌میهنان خود انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در این میان نویسندگان کودک و نوجوان با همراهی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز به نوبه خود فعالیت هایی را آغاز کرده‌اند که طی آن افرادی که عضو گروه های ترویج کتابخوانی در مناطق مختلف هستند همسو با فعالان ادبیات کودک و نوجوان ضمن اعلام فراخوان، جمع آوری کمک های مردمی و نویسندگان کودک و نوجوان را آغاز کردند.

به گفته این نویسنده کودک و نوجوان، از صبح تا شامگاه پنجشنبه هفته جاری (29 فروردین ماه) گروه «لاک‌پشت پرنده» برنامه‌ای را ترتیب داده تا طی آن با همکاری نویسندگان، مترجمان، ناشران و توزیع کنندگان کتاب کودک در محل «خانه وارطان» واقع در خیابان طالقانی کتاب‌های کودک و نوجوان برای فروش خیریه در اختیار عموم قرار گیرد و در همکاری با هلال احمر مبلغ جمع شده برای کمک به مردم به ویژه کودکان آسیب دیده در سیل اخیر اختصاص پیدا کند.
طراح و مجری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با تاکید بر آنکه کتاب های ارائه شده در این مراسم خیریه برای فروش از آثار با کیفیت ادبی هستند، یادآور شد: در چنین شرایطی به دلیل احساساتی که غالب می شود همه تلاش می کنند هر چیزی که دارند را با خود برای ارائه بیاورند و به کیفیت توجهی نمی‌کند اما تلاش ما بر این است تا کتاب‌های با کیفیت را به دست بچه‌ها برسانیم.

** همراهی خودجوش شرکت‌های اسباب بازی با کانون و هلال احمر
سیدآبادی با اشاره به آنکه در طی این مدت شاهد بودم که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همکاری با هلال احمر و البته برخی از شرکت‌های تولید اسباب‌بازی نیز به شکلی خودجوش کار جمع آوری کمک ها و وسایلی که می تواند یاریگر کودکان و نوجوانان آسیب دیده در سیل باشد را آغاز کرده‌اند، گفت: کودکان و نوجوانان سیل زده نیازمندند تا به واسطه اقلامی مانند کتاب و اسباب بازی برای لحظه‌ای غم و غصه گرفتار شدن در این مصیبت و از دست دادن خانه خود را فراموش کنند.
وی افزود: به همین سبب تلاش می‌کنیم تا با همراهی دفاتر مردم نهاد زیر چتر واحدی به نام انجمن نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، این دست از کمک ها را برای فرزندان ایران زمین که گرفتار سیل شده اند ارسال کنیم.

دبیر پایتخت کتاب ایران در پاسخ به این پرسش که برخی اینگونه گمان می کنند که در مواجهه با مردم سیل زده ارسال کمک‌هایی مانند اسباب بازی و کتاب محلی از اعراب ندارد، تصریح کرد: در کنار نیازهای ضروری مانند سرپناه، خوراک و پوشاک به ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان، نخستین اقداماتی که می‌تواند به تقویت روحیه و برطرف کردن آلام افراد گرفتار در بلایای طبیعی کمک کند محصولات و ابزار فرهنگی است.
وی یادآور شد: در این زمینه برخلاف نظر آن عده، عموم فعالان عرصه فرهنگ و هنر اعتقاد دارند که مواردی مانند کتاب و یا اسباب بازی می تواند کمک شایانی در برطرف کردن و یا کاستن اندوه کودکانه کشورمان که گرفتار این دست از آسیب ها شده اند به شمار آید.

سیدآبادی با دعودت از عموم مردم پایتخت برای شرکت در پویش کمک به کودکان و نوجوانان سیل زده که به همت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان روز پنجشنبه (29 فروردین ماه) برگزار می‌شود گفت: در این پویش علاوه بر ارائه کتاب‌های کودک و نوجوان با حضور نویسندگان آنها برای فروش، از تعدادی از دانشجویان رشته نقاشی و تصویرگران کتاب کودک هم دعوت کردیم تا کارهای تصویری خود را برای فروش ارائه دهند تا در نهایت مبالغ جمع آوری شده در کنار کتاب و اسباب بازی‌های تهیه شده از طریق جمعیت هلال احمر ایران به کوکان و نوجوان مناطق سیل زده ارسال شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار