200032
۲۴ فروردین ۱۳۹۸

جبالی‌فر نخستين نقره‌ای سال ۹۸ ورزش قم از ميادين برون‌مرزی

فرنگی‌كار نوجوان و آينده‌دار استان قم در رقابت‌های بين‌المللی كشتی فرنگی جام پيروزی تركيه موفق به كسب مقام نايب‌قهرمانی و نشان نقره شد.

به گزارش کودک پرس ، در شرایطی که سه کشتی‌گیر قم پیش از اعزام تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان به جام بین‌المللی پیروزی 2019 ترکیه در اردوی آماده‌سازی این تیم حضور داشتند اما در نهایت فرنگی‌کار وزن 65 کیلوگرم یعنی محمدامین جبالی‌فر راهی این مسابقات شد.

جبالی‌فر در این پیکارها عملکرد بسیار خوبی داشت و با شکست تمامی حریفان به دیدار نهایی رسید اما مسابقه فینال را واگذار کرد تا به نشان نقره این پیکارها دست یافته و نخستین ورزشکار نقره‌ای میادین برون‌مرزی سال 1398 برای ورزش قم استان قم لقب بگیرد و یکی از امیدهای کشتی قم برای مسابقات آسیایی و جهانی نوجوانان سال 2019 باشد.

نکته جالب توجه راجع به کشتی فرنگی این است که نخستین مدال طلای برون‌مرزی ورزش قم در سال 1398 نیز در نخستین روز فروردین ماه با درخشش یکی از چهره‌های شاخص این رشته یعنی مهدی ابراهیمی از رقابت‌های 2019 کشتی فرنگی امیدهای زیر 23 سال آسیا به دست آمد.

 

اما رقابت‌های بین‌المللی 2019 جام پیروزی ترکیه میدان مهمی بود که سه کشتی‌گیر نوجوان قم در اردوی آماده‌سازی آن قرار داشتند، کشتی‌گیرانی به نام‌های محمدمهدی جواهری در وزن 45 کیلوگرم، امیر عبدی در وزن 60 کیلوگرم و محمدامین جبالی‌فر در وزن 65 کیلوگرم که از بین آنها تنها جبالی‌فر اعزام شد.

این رقابت‌ها تا فردا در شهر آنتالیا ترکیه ادامه دارد اما در نخستین روز آن محمدامین جبالی‌فر فرنگی‌کار وزن 65 کیلوگرم استان قم برابر حریفان خود به میدان رفت و با وجود عملکرد بسیار خوبی که از خود به نمایش گذاشت اما در نهایت به مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره بسنده کرد.

 

نکته قابل توجه این است که در وزن 65 کیلوگرم مسابقات بین‌المللی جام پیروزی ترکیه دو نماینده از ایران به نام‌های محمدامین جبالی‌فر و حجت رضایی حضور داشتند که هر دو با شکست حریفان به فینال رسیدند و دیدار نهایی با برتری رضایی تمام شد تا نقره این مسابقات نصیب کشتی قم شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار