200015
۲۴ فروردین ۱۳۹۸
سیدمهدی سیف:

رقابت همه قاری‌های نوجوان در یک گروه صحیح نیست/ ارتقای شایستگی متسابقان نسبت به دوره گذشته

استاد راهنمای سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: نوآوری مسابقات در مرحله مقدماتی موجب شد تا افراد دارای تلاوت ناب‌‌تر و مؤثرتر به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه پیدا کنند و همین امر موجب شد تا سطح مسابقات بالاتر از سال‌های گذشته باشد.

به گزارش کودک پرس ، در مرحله نیمه‌نهایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در رشته حفظ، در نوبت نخست صبح، علی فیضی، به اجرای قطعه انتخابی‌اش پرداخت. این رقابت‌ها با حضور سیدمهدی سیف، به عنوان استاد راهنما در سالن مروارید در حال برگزاری است.
سیدمهدی سیف، استاد راهنمای حاضر در سالن ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ گفت: امسال شاهد اجرای مطلوبی از نمایندگان دیگر کشورها در مجموع بودیم، چون امسال پیش از اینکه به مرحله نیمه نهایی مسابقات اعزام شوند، تلاوت‌هایشان در کشور مبدأ مورد ارزیابی قرار گرفته و کنترل شده است.

وی ادامه داد: به این معنا که در مرحله مقدماتی، فایلی از آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند و معتقدم این کار موجب شد تا سطح مسابقه بالاتر از سال‌های گذشته باشد؛ یعنی افراد شایسته‌تری به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرده‌اند.

 

سیف با ابراز تأسف از اینکه هنگام تلاوت علی فیضی، دانش‌آموز نماینده کشورمان در رشته حفظ، در سالن حاضر نبوده، اظهار کرد: باید ضبط آن را گوش دهم تا بتوانم نظراتم را درباره اجرایش بگویم. همچنین نماینده کشور کنیا در بخش دانش‌آموزی نیز دارای اجرای خوبی در رشته حفظ بود.
سیف پیشنهاد کرد: کاش در بخش دانش‌آموزی مسابقات قرآن که در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است، باز تفکیکی انجام می‌شد، چون درست نیست دانش‌آموزانی که دارای جثه کوچک‌تر و صدای نازک‌تر هستند، با دانش‌آموزانی که دارای صدای مردانه و جثه بزرگ‌تر هستند، رقابت کنند. بلکه باید دو گروه جدای از هم باشند تا به درستی رقابت کنند. علاوه بر گروه سنی، باید جثه و صوت در نظر گرفته شود؛ یعنی جثه ریز و صدای نازک در گروهی و جثه درشت و صدای بم در گروه دیگر قرار گیرد تا رقابت منطقی باشد و یا می‌توان گفت گروه نوجوانان و یا جوانان.

در ادامه، علی فیضی درباره قطعه اجرایی گفت: از قطعه‌ای که بنا بر قرعه انتخابی اجرا کردم، رضایت‌ دارم و معتقدم نسبت به حفاظ بعد از خودم، آیات را با تسلط خواندم، البته کمی هم استرس داشتم، اما در مجموع ارائه محفوظاتم را مطلوب ارزیابی می‌کنم.

 

یادآور می‌شود، مرحله نهایی(فینال) سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران طی بازه زمانی ۲۱ تا ۲۵ فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره)، همراه با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای قرآن‌دوستان است.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار