199992
۲۲ فروردین ۱۳۹۸

۷ کشته در حمله انتحاری یک نوجوان در سیناء مصر

در حمله‌ای انتحاری که روز سه‌شنبه در شهر شیخ زوید واقع در شمال سیناء مصر توسط یک نوجوان ۱۵ ساله انجام شد، ۷ تن کشته و ۲۶ تن زخمی شدند.

به گزارش کودک پرس ، وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد هنگامی که تیم ماموران مرکز پلیس شهر شیخ زوید در حال انجام ماموریت پاکسازی در منطقه بازار بودند، نوجوانی 15 ساله در نزدیکی نیروهای امنیتی اقدام به منفجر کردن خود کرد.

وزارت کشور مصر در این بیانیه افزود: انفجار منجر به کشته شدن دو افسر و دو نیروی پلیس شد، علاوه بر آن 3 تن از شهروندان از جمله کودکی 6 ساله در این حمله انتحاری کشته و 26 تن دیگر زخمی شدند.

منابع عشایری ساکن منطقه سیناء گفتند که عامل این حمله انتحاری یک نوجوان از اهالی منطقه الحسینیات بود که در حال گردش در بازار منطقه، ماموران امنیتی به وی مشکوک شده، او را تحت تعقیب قرار دادند اما در همین هنگام خود را منفجر کرد، که مشخص شد جلیقه انتحاری بر تن داشته است.

 

این منابع افزودند: دستگاه‌های امنیتی بلافاصله بازار را کاملا محاصره و معابر ورودی و خروجی‌های منطقه اطراف آن را بسته، تحت کنترل قرار داد‌ند.

بنا به گفته منابع یاد شده، پس از این حادثه یگان‌های منخصص مواد منفجره، عملیات پاکسازی منطقه جهت یافتن بمب‌ها، تله‌ها یا جلیقه‌های انفجاری احتمالی را آغاز کردند.

 

در همین راستا حساب‌های کاربری وابسته به بعضی از گروه‌های تروریستی اعلام کردند که عامل این حمله انتحاری وابسته به داعش و نام تشکیلاتی او «ابوهاجر المصری» است.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار