199960
۲۲ فروردین ۱۳۹۸
کتاب و کتاب‌خوانی؛

«با فرزندان نوجوان‌تان در ارتباط باشید»؛ آگاهی و ارتقای روابط والدین با نوجوانان

کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این کتاب با ارائه راهکارهای مفید، توصیه‌های علمی و کاربردی مناسب به والدین، راهنمای بسیار خوبی در جهت ارتقای کیفیت روابطشان با نوجوانان است.

به گزارش کودک پرس ، احسان سیفی ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: کتاب «با فرزندان نوجوان‌تان در ارتباط باشید» مایکل رایرا در 304 صفحه به رشته تحریر درآورده است که لادن شریعت‌زاده و داوود عرب قهستانی ترجمه اثر را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی هر انسان، دوره نوجوانی او است، افزود: نوجوانی، فصل ناپایداری است که به دلیل حساسیت‌های خاص و تغییرات بسیار زیاد جسمی و روانی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل این دوره از زندگی یکی از دشوارترین، پیچیده‌ترین و بعضا در مواردی ناامیدکننده‌ترین دوران‌ها در تربیت و پرورش فرزندان، برای والدین خواهد بود.
کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: نوجوانی عبور از مرحله‌ای از رشد به مرحله دیگر است، با این ملاحظه که آنچه قبلا واقع شده، نشانه خود را روی حال و آینده باقی می‌گذارد. جنبه‌های کودکانه کنار گذاشته می‌شود و الگوهای جدید رفتاری و نگرشی جایگزین چیزهایی می‌شود که ترک شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه نوجوانی یک دوره حساس پُر از تغییر است، عنوان کرد: توسعه حیات، احساس بی‌ثباتی، تغییرات فیزیکی، تغییر در ارزش‌ها به گونه‌ای که اهمیت مسائل مهم گذشته جای خود را به مسائل جدید مانند تغییر به حالت دمدمی، تقاضای استقلال و تغییرات دیگر می‌دهد .
سیفی خاطر نشان کرد: این کتاب سعی دارد تا با تعاریف دقیق و علمی از دوره نوجوانی، والدین را با خصوصیات این دوره حساس آشنا کند. ویژگی‌های جسمی و روحی نوجوانان، نیازهای آن‌ها، خواب و الگوهای زیستی، عزت نفس، شوخ‌طبعی، شیوه‌های درست برقراری ارتباط و تعامل با آن‌ها، بلوغ و حرف زدن درباره مسائل جنسی، عاطفی، تحصیلی و آگاهی بخشی به آن‌ها در زمینه‌های گوناگون، از مهم‌ترین موضوعات کتاب به شمار می‌رود.
کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: کتاب در 10 فصل  به صورت کاربردی و با زبانی ساده، والدین را در رفتار و تربیت فرزندان نوجوان‌شان یاری می‌کند و به آن‌ها یادآور می‌شود که قبل از هر چیز باید برای نوجوان خود نقش پدر و مادر را ایفا کنند و سپس دوست آن‌ها باشند. این باعث می‌شود تا نوجوان احساس تنهایی نکند و هرگاه لازم شد از حمایت والدین برخوردار شود و همین‌طور در خود، حسی از استقلال و اعتماد به نفس داشته باشد.
منبع: ایسنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار