199912
۲۲ فروردین ۱۳۹۸
سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی كشور عنوان کرد؛

تلاش‌های بهزیستی برای کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده

“منتظر شبر” سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی كشور از تلاش‌ها و اقدامات بهزیستی در مناطق سیل‌زده به کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، ” منتظر شبر” در ارتباط با ادامه خدمت رسانی سازمان بهزیستی کشور در مناطق سیل زده استان لرستان و پلدختر اظهار کرد: به عنوان نماینده سازمان بهزیستی در این شهر مستقر شده‌ام و امروز روز پنجمی است که در پل دختر هستم و نخستین کاری که انجام شد این بود که اداره بهزیستی پلدختر که به در بین گل و لای گیر کرده بود تمیز و پاکسازی شود که تا با راه‌اندازی اداره بتوانیم به جامعه هدف خدمت رسانی کنیم.

سرپرست دفتر کودکان و امور نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بيان اينكه در حال حاضر تعدادی از مددجویان به اداره بهزیستی مراجعه می‌کنند و درخواست کمک دارند، گفت:  ارائه خدمات معیشتی، حمایتی، روانی و اجتماعی نیاز به پایگاه دارد و به همین جهت راه‌اندازی اداره بهزیستی شهر پلدختر الزامی است.

شبر افزود: در سطح پلدختر چند کار اساسی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی اشاره کرد که ۵ تیم اورژانس در این محدوده مستقر شده و به صورت تخصصی به خانواده‌ها و مددجویان خدمات می‌دهند و نیازمندی‌های آنها را احصا و رسیدگی می‌کنند.در همین ارتباط نیز بسته‌ها و پکیج‌هایی که در اختیار مشارکت‌های مردمی بهزیستی قرار گرفته است، در اختیار مددجویان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بازدید از منازل مددجویان یکی دیگر از برنامه‌های بهزیستی در شهر پلدختر بوده است و منازلی که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند، در اسرع وقت انجام خواهد گرفت.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی راه‌اندازی تیم‌های محب در سطح شهر پلدختر بوده که این تیم‌ها، آموزش‌های تخصصی دیده‌اند و در قالب تیم‌های چند نفره در بین مردم اقدام به حمایت‌های روانی و اجتماعی می‌کنند که در این بخش مددجویان تحت پوشش بهزیستی و هم سایر خانواده‌ها از این خدمات بهره خواهند برد.

سرپرست دفتر کودکان و امور نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: روز گذشته تیم‌های محب به صورت فشرده آموزش‌های تخصصی دیدند و امروز انشاالله در منطقه عملیات خود را آغاز خواهند کرد.

شبر خاطر نشان کرد: در ارتباط با کودکان نیز، بهزیستی مهدهای کودک را از روز شنبه در شهر پلدختر راه‌اندازی کرده است به طوری که برخی از مهدهای کودک در پلدختر کاملاً در آب غرق شده و احتمال بازگشایی آنها وجود نداشته است و در همین ارتباط مکان‌های جدیدی برای مهدهای کودک در نظر گرفته شده است و از روز گذشته توزیع یک وعده غذای گرم برای مهدها در نظر گرفته شده است.

وی در پايان به استقبال خانواده‌ ها برای حضور فرزندانشان در مهدهای کودک اشاره کرد و يادآور شد: استقبال خوبی از این طرح انجام شده است و هم اکنون نیز پرسنل بهزیستی در شهر پلدختر با حضور در بین مردم و خانواده‌ها نسبت به فعالیت مهدهای کودک در شهر پلدختر اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار