199899
۲۱ فروردین ۱۳۹۸

حکایت شفاعت کودک بهشتی و نجات فرشته گناهکار

حجت الاسلام و المسلمین پویا گفت: امام حسین (علیه‌السلام) از لحظه تولد، سفینه نجات و شفیع برای همه آفریده‌های خداوند بودند.

به گزارش کودک پرس ، عرش در هیاهو و حوریان زمزمه کنان در پای کوبی و گل افشانی بهشت مشغول اند؛ کائنات در انتظار ولادت مولود جنت است. عطر وجود با برکت فرزند خاتم فضا را معطر کرده؛ نور طفل نبی و علی جهان را منور ساخته چه زیبا و تصلی بخش است لحظه نوازش گرمای روح بخش آفتاب تابان امامت گویی بهشت و کائنات جانی دیگر گرفته؛ آری امروز روز ولادت سفینه النجات مصباح الهدی امام حسین (علیه‌السلام) است.

امام حسین (علیه‌السلام) فرزند حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) دخت پیامبر اکرم (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) و امام علی (علیه‌السلام) در صبح روز سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه به دنیا آمد. ایشان به مدت یازده سال امامت داشتند، ولی در حقیقت از بدو تولد به مقام والای امامت، ولایت و شفاعت دست یافتند. براساس روایات بسیار امام حسین (علیه‌السلام) کودک بهشتی بودند که شفاعت خود را از بدو تولد بر دیگران ارزانی داشتند.

 

 شفاعت امام حسین (علیه‌السلام) و بخشیدن شدن فطرس

بنا بر روایات یکی از کسانی که در لحظه تولد امام حسین (علیه‌السلام) مورد الطاف الهی قرار گرفته فرشته‌ای به نام فطرس بوده است؛ بر همین اساس حجت الاسلام و المسلمین محمد پویا کارشناس مذهبی اظهار کرد: بنا بر روایاتی که در دعای سوم شعبان نیز به آن اشاره شده است یکی از کسانی که شفاعت امام حسین (علیه‌السلام) در لحظه ولادت شامل حالش شده فرشته‌ای به نام فطرس یا به روایتی دردابیل است.

وی افزود: فطرس فرشته‌ای که به دلیل کوتاهی در عبادت و امر خداوند به جزیره‌ای برای گذراندن مدت مجازات تبعید شده بود با مشاهده هیاهوی فرشتگان و حال و هوای بهشت و کائنات متعجب شده و از حضرت جبرئیل و فرشتگان دیگر علت را جویا می‌شود و آن‌ها مژده ولادت با سعادت فرزند نبی اکرم (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) و امام علی (علیه‌السلام) را به او می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین پویا گفت: فطرس که از مقام پیامبر خاتم (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) و فرزندان ایشان مطلع بود خطاب به جبرئیل و فرشتگان می‌گوید؛ به نبی اکرم (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) سلام مرا برسانید و تبریک و تهنیتم را ارزانی دارید و از آن حضرت خواهش کنید مرا شفاعت کنند. زمانی که پیامبر (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) پیغام فطرس را می‌شنود می‌فرماید فرزند فاطمه (سلام‌الله علیها) و علی (علیه‌السلام) بهترین شفیع برای فطرس است.

این کاشناس مذهبی ادامه داد: با شفاعت امام حسین (علیه‌السلام) در محضر خداوند، فطرس بخشیده شد و به بهشت بازگشت. شفاعت امام حسین (علیه‌السلام) از لحظه تولد تا به امروز شامل همه شده است.

جایگاه امام حسین(علیه‌السلام) در نبوت

حجت الاسلام و المسلمین پویا با اشاره به نقش مهم امام حسن (علیه‌السلام) و امام حسین (علیه‌السلام) در نبوت پیامبر اکرم (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) تاکید کرد: همانطور که میدانید امامان معصوم (علیهم‌السلام) از بدو کودکی دارای مقام والای امامت و ولایت بوده اند، چون از فرزندان پیامبر (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) و امام علی (علیه‌السلام) بودند. در زمان نبوت پیامبر (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) اختلاف شدیدی میان مسیحیان و مسلمانان به وجود آمد که با پیشنهاد امام حسین (علیه‌السلام) جوانان هر دو طرف به مباهله پرداختند. امام حسن (علیه‌السلام) و امام حسین (علیه‌السلام) در مباهله  شرکت کردند و پیروز شدند.

 

 

شفاعت سفینه النجات مصباح الهدی

این کارشناس مذهبی با تاکید بر شفاعت امام حسین (علیه‌السلام) از ابتدای تولد تا امروز بیان کرد: شفاعت امام حسین (علیه‌السلام) از لحظه تولد تا امروز شامل حال همه شده همانطور که میدانید امام حسین (علیه‌السلام) با نثار خون خود همگان را از لحظه شهادت تا امروز از بند گناه نجات داده و آن حضرت سفینه النجات و مصباح الهدی است. نمونه بارز آن عاشورا و اربعین حسینی است که از ابتدا به امروز عده کثیری را از بند گناه نجات داده است.

وی افزود: چه بسیار افرادی همچون حر بن ریاحی در این راه توبه کردند و در رکاب امام حسین (علیه‌السلام) مقابل دشمنان ایستاده اند و خون خود را نثار کرده اند؛ فرقی هم ندارد که در چه عصری باشد همه به عشق امام حسین (علیه‌السلام) و در رکاب ایشان بوده است.

 

 

اشک ولادت و مقام شفاعت

حجت الاسلام و المسلمین پویا با اشاره به چگونگی دستیابی مقام شفاعت خاص امام حسین (علیه‌السلام) گفت: هنگامی که امام حسین (علیه‌السلام) به دنیا آمد پیامبر (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) ایشان را در آغوش گرفت و بوسید و در گوش راست آن حضرت اذان و گوش چپ اقامه خواند و گریست. از حزن و اندوه بسیار نبی اکرم (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) جبرئیل بر ایشان نازل شد و فرمود: «جایگاه این طفل در پیشگاه پروردگار اهمیت بسیار دارد این طفل سختی‌های بسیاری را متحمل خواهد شد و خداوند مقام خاص شفاعت را به ایشان ارزانی می‌دارد».

 

 ارتباط پیامبر (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) و امام حسین(علیه‌السلام)

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: رابطه خاصی میان امام حسین (علیه‌السلام) از بدو تولد با پیامبر (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) وجود داشت؛ به طوری که رسول اکرم (صلّی‌الله علیه و آله و سلّم) با زبان و انگشت مبارکشان آن بزرگوار را تغذیه می‌کردند.

گفتنی است در برخی روایات آمده؛ در لحظه تولد امام حسین (علیه‌السلام) آتش جهنم خاموش شده و اتفاقات بسیاری در کائنات و بهشت رخ داده که بیانگر مقام و جایگاه خاص امام حسین (علیه‌السلام) در پیشگاه الهی است.

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار