199883
۲۱ فروردین ۱۳۹۸
گلایه عمو پورنگ از بی‌توجهی به برنامه‌های کودک در تلویزیون؛

برنامه کودک را وادار به یافتن اسپانسر می‌کنند

داریوش فرضیایی مجری برنـامه کودک از بـی‌تـوجـهی تلـویزیون به بـرنامـه‌های کودک و وادار کردن آنهـا به پیدا کردن اسپـانسر انتقـاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، «محله گل و بلبل» با حضور تعداد زیادی از بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون، یکی از متفاوت‌ترین برنامه‌های تلویزیونی کودک و نوجوان است؛ برنامه‌ای که در نبود دیگر برنامه‌های شاخص تلویزیون در حوزه کودک، فعالیت خود را ادامه می‌دهد. امادست‌اندرکاران این برنامه هم از وضعیت بد برنامه‌های کودک گلایه‌مند هستند.
داریوش فرضیایی، مجری برنامه کودک که با کاراکتر «عمو پورنگ» شناخته می‌شود، در گفت و گو با «مهر» از نگاه صرفاً مالی تلویزیون به برنامه‌های کودک انتقاد می‌کند و می‌گوید: «بزرگ‌ترین اتفاقی که باید رخ می‌داد حمایت از این برنامه بود که تاکنون رخ نداده است چرا باید من یا کارگردان و تهیه‌کننده درگیر اسپانسر شویم؟ وظیفه ما بعد از ۱۵سال کار موفق این است که بخواهیم دغدغه مالی خود را خودمان حل کنیم؟ ما تجاری نیستیم، ما آدم‌هایی فرهنگی هستیم و آوردن اسپانسر یا تأمین مالی یک برنامه کار ما نیست. برنامه‌های ما پیشینه‌ای قوی دارد و از ۵۷درصد مخاطب برخوردار بوده است. آیا تلویزیون نمی‌خواهد این سابقه را همچنان نگه دارد؟»

فرضیایی ادامه می‌دهد: «برنامه‌های بزرگسالی که اسپانسر دارند، چون بار مالی بهتری برای سازمان دارند، مدیران بیشتر دوستشان دارند. ما دنبال بار مالی نیستیم. ما سرمایه‌هایی داریم که مثل کاشت و برداشت تأثیر حمایت از آن‌ها بعداً خود را نشان می‌دهد.»

مجری برنامه کودک، می‌گوید: «ما هشت ماه است که حقوق نگرفته‌ایم، پول دریافت نمی‌کنیم، حمایت معنوی و عاطفی نمی‌بینیم، در پشت صحنه «محله گل و بلبل ۳» هیچ‌کس از مدیران نیامد و تنها انگیزه ما همین کودکان هستند.»

 

وی با اشاره به احتمال تعطیلی برنامه «محله گل و بلبل» به خاطر حمایت نکردن تلویزیون از این برنامه، تأکید می‌کند: «روندی که من دیدم اگر برنامه هم قطع شود کسی سراغ آن را نمی‌گیرد، البته که مثل همیشه فقط برای مردم مهم است. به هر حال ما وفاداری خود را ثابت کردیم ولی در مقابل چیزی ندیدیم.» عمو پورنگ با انتقاد از حضور پررنگ اسپانسر‌ها در تلویزیون، می‌گوید: «ما از ستاره و مربع و مثلث خسته شدیم! چرا باید من به رغم میل باطنی‌ام اسپانسر بیاورم. من به اسپانسر برنامه توهین نمی‌کنم، از او هم تشکر می‌کنیم که اتفاقاً کشتی به گل نشسته را به حرکت درآورد، اما اساساً چرا باید برنامه کودک اسپانسر داشته باشد.» لازم به ذکر است پیش از این نیز برنامه‌های موفق کودک در تلویزیون به خاطر حمایت نکردن مدیران سیما از آن‌ها به تعطیلی کشیده شده بودند.

 

 

 

 

منبع: روزنامه جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار