199756
۲۰ فروردین ۱۳۹۸
وکس در گزارشی بررسی کرد؛

دولت آمریکا مسئول جداسازی هزاران کودک از خانواده است؛ سیاست ترامپ به بازداشت کودکان در مرز مکزیک دامن زد

پایگاه وکس در گزارشی می‎نویسد که دولت آمریکا مسئول تمام کودکانی است که در مرز این کشور و مکزیک از والدین خود جدا شده‎اند.

به گزارش کودک پرس ، یک قاضی فدرال آمریکا می‎گوید که دولت این کشور مسئول تمام کودکانی است که در مرز آمریکا و مکزیک از والدین خود جدا شده و در سال ۲۰۱۷ نزد سایر اعضای خانواده و سرپرستان فرستاده شده‎اند.

شمار این کودکان می‌تواند هزاران نفر از ۲۸۰۰ کودکی که تا کنون در نتیجه سیاست “تحمل صفر” دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ فراتر برود.
حکم این قاضی در ایالت کالیفرنیا بخشی از کیفرخواستی به شمار می‌آید که دولت آمریکا را مجبور کرد تا هزاران نفر از خانواده‌های جدا شده مهاجران را در تابستان ۲۰۱۸ بازگرداند. این در حالی است که حکم اعمال شده تنها برای کودکان بدون همراهی بوده که در بازداشت دولت فدرال قرار داشتند.
قاضی “دانا سابرا” هم اکنون این کیفرخواست را برای کودکانی که دیگر در بازداشت فدرال نیستند و تحت مراقبت سایر خویشاوندان و یا سرپرستان قرار دارند گسترش می‌دهد.

 

گزارش یک بازرس عمومی که در ماه ژانویه توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی که مسئولیت مراقبت از کودکان بدون همراه را داشتند تخمین زده که شمار اینگونه کودکان تایید شده از سوی دولت آمریکا بسیار هستند.
دانا سابرا در این حکم آورده است که مشخصه یک جامعه متمدن با توجه به چگونگی رفتار با شهروندان و افرادی که در مرز‌های کشورش قرار دارند ارزیابی می‌شود. دولت ترامپ مجبور به تغییر نحوه برخورد با مهاجران و تلاش مضاعف در جهت حل این مسائل است.
حکم جدید می‌تواند دولت آمریکا را مجبور به پاسخ به این سوال کند که دقیقا چندین خانواده در نتیجه سیاست تحمل صفر جدا شده‎اند یا حداقل ادعای دولت را در این خصوص مورد بررسی قرار دهد.
زمانی که یک کودک در مرز آمریکا و مکزیک بدون مدرک، والدین و سرپرست گزارش می‌شود فورا به عنوان کودکی بیگانه و بدون همراه به وزرات بهداشت و خدمات انسانی انتقال داده می‌شود. کار اصلی این وزارت مراقبت از این کودکان در محیطی امن‌تر در مقایسه با بازداشتگاه مهاجران است و تا زمانی که پرونده آن‌ها معلق است وقت دارند کودک را به خویشاوندان نزدیکی که در آمریکا زندگی می‌کنند تحویل دهند.
شواهد افزایش جداسازی خانواده‌ها در واخر سال ۲۰۱۷ خود را نشان داد. مقامات دولت ترامپ به نیویورک تایمز اعلام کرده‎اند که ۷۰۰ کودک از والدین شان بین اکتبر سال ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۸ جدا شده‎اند.
در نهایت دولت آمریکا در یک حکم قضایی اعلام کرد که برای شناسایی کودکانی که از والدین‎شان جداشده‎اند ۲ سال نیاز دارد تا بتواند آن‌ها را به خانواده‎هایشان بازگردانده شوند.
منبع: میزان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار