199730
۲۰ فروردین ۱۳۹۸
کارگردان سریال «شش قهرمان و نصفی»:

ژانر کودک و نوجوان ظرفیت بالایی برای جذب مخاطب دارد/ مضمون همراه با جذابیت اثرگذار است

قناعت گفت: عاشق کار در ژانر کودک و نوجوان هستم و فیلمسازی در این حوزه را بسیار در جذب مخاطب موثر است.

به گزارش کودک پرس ، حسین قناعت کارگردان مجموعه نوروزی «شش قهرمان و نصفی»، درباره سختی‌های تولید این سریال گفت: ما تقریباً بدون وقفه سه ماه مشغول تصویربرداری و کار در شمال بودیم و حدود ۱۸۲ لوکیشن مختلف را در این سریال تجربه کردیم. بجز یک هفته تصویربرداری در تهران، تمام این کار در شمال جلوی دوربین رفت و تعداد بالای بازیگران از سختی‌های دیگر کار ما بود.

وی ادامه داد: تمام تلاشم را کردم که سریالی با استاندارد‌های بالا تولید کنم و نوجوان امروزی را پای تلویزیون بنشانم. ریتم سریال از دیگر نکاتی بود که برایم اهمیت بالایی داشت و هر زمان که احساس می‌کردم، دیالوگ‌ها امکان دارد فیلم را از ریتم بیندازد، آن‌ها را سر صحنه حذف می‌کردم.

قناعت با بیان اینکه تعدد لوکیشن در فیلم ما باعث شده بود تصویر‌های جذابی خلق شود، اظهار کرد: ما تقریباً از لب ساحل تا دل جنگل‌های شمال را به تصویر کشیدیم تا به همراه تصاویر داخلی یک مجموعه زیبایی را پدید آورد. تصویربرداری این کار به اندازه‌ای دشوار بود که گروه حتی یک روز هم استراحت نداشت و هر روز آفیش می‌شد.

وی افزود: ذائقه جوان و نوجوان امروزی تغییر کرده است و باید خوراکی به او داده شود که برای او جذابیت هم داشته باشد. مضمون و محتوا همیشه اگر همراه با جذابیت باشد، می‌تواند اثرگذار شود وگرنه نمی‌توان مخاطب را پای اثر نشاند. من اعتقاد دارم سریال ما علاوه بر اینکه با موضوع حمایت از کالای ایرانی به مخاطب تلنگر می‌زد، داستان و قصه پرکششی را هم به همراه داشت.

 

این کارگردان سینما و تلویزیون همچنین با اشاره به اینکه ژانر کودک و نوجوان هم در سینما و هم در تلویزیون ظرفیت بالایی برای کار و جذب مخاطب دارد، عنوان کرد: سینمای کودک و نوجوان در دنیا جایگاه دارد و در ایران هم چند سالی می‌شود که آن را به رسمیت می‌شناسند. در حال حاضر یک طرح سینمایی را در دست دارم که به زودی به سراغ ساخت آن خواهم رفت.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار