199650
۱۹ فروردین ۱۳۹۸

مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان تحت پوشش امداد فرهنگی کانون

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو استان خوزستان و لرستان به محل اسکان خانواده‌های سیل‌زده رفتند تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به آرامش روانی این کودکان در شرایط سخت و بحرانی کمک کنند.

به گزارش کودک پرس ، به دنبال وقوع سیل در روزهای نخست سال 1398 در نقاط مختلف کشور مربیان کانون از چند استان در قالب طرح امداد فرهنگی به استان گلستان رفتند و چند روزی تلاش کردند کودکان این استان را با اجرای برنامه‌های فرهنگی از فضای سخت و فشارهای روحی و روانی ناشی از وقوع سیل دور نگاه دارند.

پس از آن مربیان کانون استان لرستان نیز در همین چهارچوب به شهر سیل‌زده معمولان در 60 کیلومتری جنوب غربی خرم‌آباد اعزام شدند و اجرای گروه نمایش آفتابگردان به کارگردانی جمشید نادعلی، قصه‌گویی، دکلمه متن ادبی از سوی اعضا، مسابقه و اجرای بازی، بخشی از برنامه‌های کانون در این منطقه بود.

محمدجواد محمدی مدیر کل کانون استان لرستان در این زمینه توضیح داد که کانون با هماهنگی آموزش و پرورش، علاوه بر اجرای فعالیت‌های متنوع، تعدادی هدیه فرهنگی و ورزشی نیز به کودکان و نوجوانان حاضر در این برنامه اهدا کرد.

شهر معمولان در 60 کیلومتری جنوب شهر خرم‌آباد با جمعیت بیش از 22هزار نفر واقع شده است که سیل اخیر به تعداد زیادی از روستاها و مناطق مسکونی، جاده‌ها، پل‌ها، زمین‌های کشاورزی و… خسارات زیادی وارد کرده است.

 

 

بر همین اساس و در استان خوزستان نیز منطقه سیل‌زده الهایی از روز دوازدهم فروردین محل حضور مربیان کانون استان خوزستان برای اجرای طرح پیک امید است.

کتاب‌خانه‌های سیار کانون استان خوزستان به گفته مدیرکل کانون این استان در محل اسکان موقت خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل، در منطقه الهایی حاضر شده‌اند و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان این مناطق می‌پردازند.

وحید کیانی گفت: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش خلاق، کتاب‌خوانی و برگزاری کارگاه‌های هنریِ نقاشی، کاردستی و… بخشی از این برنامه‌هاست که برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را عمل به مسئولیت اجتماعی کانون و ایجاد روحیه‌ی امید عنوان کرد و افزود: دامنه فعالیت‌های کانون در مناطق سیل‌زده استان خوزستان گسترش پیدا می‌کند و گروه‌های بیشتری از مربیان و کارشناسان به این مناطق اعزام خواهند شد.

گفتنی است سفر کتاب‌خانه‌های سیار کانون با هدف خدمات‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار از آبان سال ۱۳۹۷ در استان خوزستان آغاز شده و در همین زمینه تاکنون روستاها و مناطق شهری شهرستان‌های اندیکا، لالی، باغملک، آبادان و کارون  با حضور مربیان این کتاب‌خانه‌ها تحت پوشش خدمت‌رسانی فرهنگی کانون قرار گرفته است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار