199647
۱۹ فروردین ۱۳۹۸

پاپ: اروپا و آمریکا مسئول مرگ کودکان در جنگ‌ها هستند

رهبر کاتولیک‌های جهان با مقصر دانستن ایالات متحده و اروپا بابت کشته شدن کودکان در سوریه، یمن و افغانستان گفت کشورهای غربی ثروتمند با فروش تسلیحات به مناطق جنگی به آتش درگیری‌ها دامن می‌زنند.

به گزارش کودک پرس ، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان شنبه در جمع دانش‌آموزان و معلمان موسسه سان کارلو میلان گفت علت اینکه جنگ‌های بسیار زیادی در اطراف جهان دیده می‌شود این است که “اروپا و آمریکای ثروتمند تسلیحاتی می‌فروشند و از آن‌ها برای کشتار کودکان و کشتار مردم استفاده می‌شود.”

پاپ تاکید کرد بدون چنین تسلیحاتی، جنگی در کشورهایی نظیر افغانستان، یمن و سوریه در جریان نمی‌بود. رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: کشوری که تسلیحات تولید کرده و می‌فروشد، بار مرگ تک‌تک کودکان و ویرانی تک‌تک خانواده‌ها را به دوش وجدان خود می‌کشد.

 

پاپ با اشاره بر لزوم اینکه کشورها از مهاجران استقبال کرده و همبستگی ایجاد کنند، اشاره دولت‌ها به وجود نگرانی‌هایی درباره وقوع جرایم و لزوم دور نگه داشتن مهاجران و پناهجویان را به باد انتقاد گرفت.

 

 

پاپ گفت: خارجی‌ها منبع اکثر جرایم در ایتالیا نیستند زیرا ما خودمان زیاد از آنها داریم. مافیای ما را مردم نیجریه ابداع نکردند. مافیا برای خود ماست. همگی ما احتمال تبدیل شدن به مجرمان را داریم. مهاجران برای ما ثروت به ارمغان می‌آورند زیرا اروپا را مهاجران ساخته‌اند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار