199573
۱۸ فروردین ۱۳۹۸
رستمیان مطرح کرد؛

آموزش به مادران تهرانی در زمینه سلامت تغذیه‌ای اطفال

عبدالرحمان رستمیان معاون اجتماعی و فرهنگی علوم پزشکی تهران از آموزش مادران در زمینه رشد و تکامل اطفال در برخی از مناق تهران خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، عبدالرحمان رستمیان معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ارائه آموزش در زمینه نگهداری از اطفال اظهار کرد: از مدتی پیش معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیتی را شروع کرد تا در برخی از مناطق تهران آموزش در زمینه رشد و تکامل اطفال به مادران ارائه شود.

 

وی ادامه داد: بر طبق این آموزش‌ها مادران یاد می‌گیرند چطور از فرزندانشان دفاع کرده و آنها را توانمندتر از قبل پرورش دهند. در حال حاضر حدود ۵۰۰ نوزاد در مناطقی مانند اسلامشهر تحت آموزش این طرح قرار گرفته‌اند.

 

رستمیان تصریح کرد: این طرح که ECD نامیده می‌شود، روشی متعارف در کشورهای مختلف دنیا محسوب می‌شود و برای بهبود فرآیند رشد و تکامل نوزادان است. همان طور که همه می‌دانید نوزادان پایه‌ها و ستون‌های کشور هستند و آینده جامعه به آ‌نها بستگی دارد، پس باید با ارائه راهکارهای درست به آنها کمک کنیم تا در سطوح مختلف رشد کنند و همواره تحت کنترل قرار داشته باشند.

معاون اجتماعی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی در حال حاضر با تشخیص به موقع بیماری‌ها می‌توان از بروز مشکلاتی که به دنبال آنها ممکن است به وجود بیاید جلوگیری کرد.

 

اهمیت تغذیه در رشد نوزادان

وی بیان کرد:‌ موضوع با اهمیت بعدی در بحث رشد نوزادان، بحث تغذیه آنهاست؛ توجه داشته باشید که تضمین سلامت و تغذیه نوزادان به سواد تغذیه‌ای افراد بستگی دارد نه هزینه خرید؛ با قیمت و هزینه پایین نیز می‌توان کیفیت تغذیه‌ای خوب را برای نوزادان فراهم کرد و این سواد می‌تواند در زمینه‌های ورزش و ایمنی حتی در خانه نیز وجود داشته باشد.

رستمیان تصریح کرد: مادرها باید اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند برای مراقبت از فرزندانشان قوی تر از سایر افراد برخورد کنند؛ در حال حاضر طرح آموزش مادرها در چند منطقه از تهران به صورت آزمایشی در حال اجراست و بدون شک تا به امروز اثراتی خوب به همراه داشته است.

 

معاون اجتماعی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآوری کرد: با ارائه این آموزش‌ها که اغلب در مناطق حاشیه‌ای تهران برگزار می‌شود، ادعا می‌کنیم مادرهایی که تحت این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند به نوعی با سوادتر از بسیاری از مادرها در مناطق مرفه شهر تهران هستند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار