199542
۱۸ فروردین ۱۳۹۸
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

مرگ خاموش کودک ۱۰ ساله کرمانشاهی در حمام

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: کودک ۱۰ ساله کرمانشاهی در پی استنشاق گاز مونواکسید کربن در حمام، تسلیم مرگ شد.

به گزارش کودک پرس ، صائب مدرسی با بیان اینکه استفاده نادرست از وسایل گازی سبب بروز خطرات غیرقابل جبرانی می‌شود، اظهار داشت: مادری به همراه فرزند 10 ساله‌اش در حمام دچار خفگی می‌شوند.

رئیس مرکز اورژانش و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه این حادثه در روستای گاوپناه (بخش مرکزی کرمانشاه) اتفاق افتاده است، ادامه داد: در این اتفاق متاسفانه کودک در محل حادثه جان خود را از دست می‌دهد.

وی از انتقال مادر به حالت خفگی و تنگی نفس به بیمارستان خبر داد و افزود: جسد قربانی ماجرا پس از بررسی‌های مقدماتی، برای تعیین علت و زمان دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافته، ولی احتمالا این حادثه بر اثر استنشاق گاز منو‌اکسید کربن و مسمومیت منجر به مرگ، رخ داده است.

مدرسی به نصب آبگرمکن در حمام این منزل اشاره و بیان کرد: نصب وسیله گازسوز در حمام مغایر اصول ایمنی است چون محدودیت فضا و عدم جریان هوا سبب کمبود اکسیژن شده که این امر منجر به سوخت ناقص آبگرمکن و تولید گاز سمی مونو‌اکسید کربن می‌شود که بی‌حالی، خفگی و مرگ  را برای افراد خانه به‌همراه دارد.

 

سردرد، سرگیجه، تهوع، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد، کبودی دست، پا و دور لب از جمله علائم مسمویت با گاز مونو‌‌اکسید کربن است که مدرسی در این گفت‌وگو به آن اشاره کرد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار