199526
۱۸ فروردین ۱۳۹۸

۶۴۵ هزار کودک در غزه و کرانه باختری زیر خط فقر زندگی می‌کنند

اداره مرکزی آمار فلسطین در گزارشی به مناسبت روز کودک فلسطینی اعلام کرد که ۶۴۵ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، بر پایه این گزارش، در سال ۲۰۱۱ میلادی ۲۷ درصد از کودکان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه زیر خط فقر بودند که در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد این کودکان چهار درصد افزایش یافت و به ۳۱ درصد رسید.

همچنین ۱۷ درصد از کودکان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه در سال ۲۰۱۷ زیر فقر شدید بودند که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ (۱۴درصد) سه درصد افزایش یافت.

لازم به ذکر است که ۴۵ درصد از جمعیت فلسطین را کودکان تشکیل می‌دهند که ۱۱۳۹۳۱۱ نفر پسر و ۱۰۸۶۷۶۶ نفر نیز دختر هستند.

تعداد دانش آموزان فلسطینی در سال تحصیلی ۲۰۱۸/۲۰۱۹ حدود ۱ میلیون و ۲۸۹ هزار اعلام شد که ۵۰.۴ درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی پسر و ۴۹.۶ درصد هم دختر هستند و در دوره دبیرستان نیز ۴۵ درصد پسر و ۵۵ درصد دختر هستند.

همچنین سه درصد از کودکان فلسطینی در رده سنی ۱۰ تا ۱۷ سال مشغول به کار هستند.

 

جنبش جهانی دفاع از کودکان ـ فلسطین اخیرا در گزارشی اعلام کرد که ۵۷ کودک و نوجوان فلسطینی در سال ۲۰۱۸ به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند که پنج نفر از آنان کمتر از ۱۲ سال، ۲۹ نفر کمتر از ۱۵ سال و ۲۳ کودک هم کمتر از ۱۷ سال سن داشتند. سال ۲۰۱۷ نیز ۱۵ کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شدند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار