199485
۱۷ فروردین ۱۳۹۸

عربلو هزار داستانک را به بازار کتاب خواهد آورد

احمد عربلو، نویسنده کودک و نوجوان، در حال نگارش کتابی است که حاوی هزار داستانک با موضوع طنز اجتماعی است.

به گزارش کودک پرس ، عربلو، داستان‌نویس پیشکسوت در حوزه ادبیات داستانی با اعلام این خبر گفت: از حدود دو سال پیش دارم روی کتابی کار می‌کنم که تصورم این است پس از انتشار کتاب خواندنی‌ای خواهد شد. این کتاب را در شرایطی شروع کردم که احساسم این بود که آثار طنز ما تکراری و کلیشه‌ای شده است.

وی ادامه داد: معمولاً کتاب‌های طنز نوجوان ما از یکسری اسلوب‌های یکسان پیروی می‌کنند و کارها عموماً تکراری هستند. برای مثال معمولاً با بازنویسی طنز یک اثر ادبی کهن تلاش می‌کنیم مخاطب را بخندانیم. در این وضعیت تصمیم گرفتم یک کتاب طنز به‌روز و اجتماعی را آغاز کنم، به طوری که اگر مخاطبی روی تخت بیمارستان هم بود بتواند این کتاب را باز کند و بخواند و بخندد.

این نویسنده کودک و نوجوان اظهار کرد: این کتاب شامل هزار داستانک طنز خواهد بود که از ابتدا اسمی که برایش انتخاب کردم، «هزار داستان» بود، ولی احتمالاً این عنوان تغییر خواهد کرد؛ زیرا این نوشته‌ها داستانک هستند، نه داستان.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوعات این داستانکها عموماً طنز اجتماعی است و من تقریباً هر روز روی این کتاب کار می‌کنم. مثلاً خیلی اوقات اتفاقاتی که در اطرافم می‌افتد را دستمایه خلق یکی از داستانک‌ها می‌کنم. یا مثلاً اگر جوک یا لطیفه‌ای می‌شنوم با نوعی بازسازی و بازآفرینی، آن را تبدیل به داستانکی برای نوجوانان می‌کنم.

 

 

عربلو در پایان گفت: فکر می‌کنم اتمام این کار تا یک سال دیگر طول بکشد و پس از آماده شدن درباره انتشار و ناشر آن تصمیم خواهم گرفت.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار