199406
۱۷ فروردین ۱۳۹۸
مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی خبر داد؛

اجرای مردمی تئاتر کودک در مشهد طی سال جاری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی از اجرای مردمی تئاتر کودک در مشهد طی سال جاری خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، ابراهیم زره‌ساز با بیان اینکه رسالت اصلی ما ایجاب می‌کند تا حداقل برای کودک و نوجوان فضایی محیا کنیم  که از گم‌گشتگی هویتی نجات پیدا کنند، گفت: تنها با استفاده از ابزار هنر آن هم ابزار هنرهای نمایشی آوایی و هنرهای تجسمی  می‌توانیم به احیا و بازیابی هویت اصلی‌مان اقدام کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی ادامه داد: در هویت دینی و رضوی قاعدتا با حضور مضجع مقدس امام رضا(علیه‌السلام)، فضای محتوایی و ابزار هنری که در اختیار داریم، می‌توانیم تاثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی وجود فردوسی  و داستان‌های حماسی وی بسیار عبرت‌آموز بوده و می‌تواند مولفه هویت‌ساز در بحث ‌ای ملی برای نسل کودک و نوجوان باشد، بیان کرد: ارتباط  داستان‌های شاهنامه با کودکان و نوجوانان قطعا نیازمند هنر است، ما از طریق قالب‌های مختلف می‌توانیم این هویت ملی برای کودک و نوجوان بازیابی کنیم.

 

زره‌ساز با تاکید بر اینکه تئاتر بهترین وسیله برای روایتگری مضامین سیره ائمه اطهار(علیهم‌السلام) است، متذکر شد: تئاتر کودک و نوجوان مشهد و استان در کشور نمونه است، اما اجراهای خوبی برایش تدارک دیده نشده، بنابراین، قرار است فضاها برای اجراهای تئاتر کودک و نوجوان و مردم شهر احیا شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی ادامه داد: باید حال تئاتر کودک و نوجوان را خوب  کنیم تا در زمانی که ین نوع از نمایش خراسان رضوی در کشور بسیار حرفه ای عمل کرد، فضای تئاتر مردمی شود، همچنین، در سال 98  قرار است، اجرای مردمی تئاتر کودک در مشهد داشته باشیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار