199349
۱۵ فروردین ۱۳۹۸
در بولونیا ایتالیا؛

ناشران ایرانی در بزرگترین نمایشگاه کتاب کودک جهان

پنجاه و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا ایتالیا با حضور ۱۲۰۰ ناشر از بیش از ۸۰ کشور جهان از جمله ایران گشایش یافت.

به گزارش کودک پرس ، پنجاه و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا ایتالیا با حضور 1200 ناشر از بیش از 80 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی صداوسیما به شهر بولونیا در شمال ایتالیا، موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی نشر ایران در سطح بین الملل و کمک به ناشران دولتی و‌خصوصی کشورمان جهت فروش کپی رایت کتابهای کودکان و‌ عقد تفاهم‌نامه با دیگر ناشران خارجی در این نمایشگاه حضور دارد.

خانم شیوا وکیل نسلیان مدیر غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در ایتالیا گفت: در این نمایشگاه 4 ناشر فعال کشورمان « انتشارات شباویز، مدرسه، طوی و سوره مهر» همراه با یک اژانس ادبی به صورت مستقیم حضور دارند و همچنین کتاب هایی از دیگر ناشران ایران نیز در غرفه ایران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ‌رییس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که برای بازدید از نمایشگاه بولونیا و دیدار با رئیس این نمایشگاه و همچنین ملاقات با تعدادی از مقامات فرهنگی ایتالیایی و واتیکان به ایتالیا سفر کرده است تاکید کرد: حضور ایران در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا برای این است که توانمندی های نشر کودک را چه به لحاظ تکنیکی و تصویر گری و چه به لحاظ محتوا در معرض دید کارشناسان و افرادی که در سطح جهانی در حوزه نشر کودک و نوجوان کار می کنند قرار دهیم و در ضمن به نقاط ضعف خودمان نیز در این حوزه واقف بشویم تا بتوانیم در اینده این نشر را پویاتر کنیم.
معاون وزیر ارشاد اسلامی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال اینده میلادی مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تورینو که یکی دیگر از نمایشگاه مهم ایتالیا محسوب می شود خواهد بود».
کتاب های ایرانی مورد استقبال بازدیدکنندگان به ویژه ایتالیایی ها قرار گرفته است.
یک اموزگار ایتالیایی در غرفه ایران گفت:« بدون تردید این نوع کتاب ها به رشد شخصیت و افزایش خلاقیت و فعال کودکان کمک می کند و به همین دلیل است که ما می بینیم کتاب های کودک ایران به دفعات موفق به کسب جوایز بین المللی می شوند».
یکی دیگر از بازدیدکنندگان گفت: «کتاب های ایرانی مصور کودکان آنچنان با زیبایی و مهارت به تصویر کشیده شده است که برای درک ان نیاز به کلمات نیست. من هر سال برای دیدن این کتاب ها به غرفه ایران می آیم».
در این نمایشگاه 4 روزه که بزرگترین و مهمترین رویداد فرهنگی در عرصه کتاب کودک در جهان محسوب می شود، شمار زیادی از ناشران تصویرگران، نویسندگان و مترجمان از سراسر جهان به منظور برقراری روابط و تعاملات جدید برای بهبود فعالیت های حرفه ای خود حضور دارند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار