199305
۱۱ فروردین ۱۳۹۸

پاریس: از سرنوشت صدها کودک فرانسوی در عراق و سوریه بی‌خبریم

بیش از۵۰۰ کودک فرانسوی به دلیل پیوستن والدینشان به نیروهای داعش زندگی در بحران و جنگ در دو کشور عراق و سوریه را تجربه کرده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، این عنوان گزارشی است که رسانه‌های فرانسوی برای تاکید بر بی‌اطلاع بودن مقامات کشورشان از سرنوشت این کودکان به تازگی منتشر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، دستگاه‌های امنیتی و مقامات دولتی از آنچه در دو کشور یاد شده بر سر دست کم ۲۰۰ تا ۳۰۰ کودک فرانسوی آمده، بی‌خبرند.

یورو نیوز گزارش داد، لوران نانه، مشاور ارشد وزیر کشور فرانسه پنج‌شنبه شب با شرکت در برنامه تلویزیونی «کمپلمان دانکت» Complément d’enquête که از شبکه دو این کشور پخش شد به افشای این آمار از کودکان فرانسوی جان باخته و یا گرفتار شده در کوران نبرد با داعش در سوریه و عراق اقدام کرد.

 

این مقام فرانسوی با تصریح بر این نکته که حدود ۵۰۰ کودک فرانسوی زندگی تحت جنگ در این مناطق را تجربه کرده‌اند یادآور شد که اطلاعی از سرنوشت همه آنها در دست نیست.

مشاور ارشد وزیر کشور فرانسه تاکید کرد: «از این ۵۰۰ کودک متعلق به اتباع فرانسوی، ۳۵۰ نفر به همراه والدین خود به مناطق پر خطر یاد شده سفر کرده بودند و تخمین زده می شود که ۱۵۰ تن از آنها نیز در محل متولد شده باشند.»

به گفته لوران نانه اطلاعات تنها بخش اندکی از کودکان که سال ۲۰۱۵ به همراه خانواده به کشور بازگشته‌اند، در دسترس است و نسبت به سرنوشت مابقی اطلاعات چندانی موجود نیست.

 

این مقام مسؤول در دولت فرانسه در ادامه تاکید کرد که به نظر می‌رسد برخی از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کودکی که خبری از آنها در دست نیست یا در جریان درگیری‌ها کشته و یا به همراه والدین خود در منطقه دستگیر و بازداشت شده‌اند.

به گفته مشاور وزیر کشور فرانسه این امکان وجود دارد که برخی از کودکان نیز به واسطه کشته و یا اسیر شدن والدینشان به اردوگاه نگهداری غیرنظامیان وابسته به داعش در کردستان سوریه سپرده شده باشند.

وزیر مشاور در امور داخلی فرانسه اوایل ماه جاری میلادی در نشستی با اعضای کمیسیون امور اروپایی پارلمان کشورش اعلام کرده بود که نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان آخرین نبردها با داعش دست به انتخاب زده و تصمیم گرفته‌اند که فرزندان جنگجویان افراطی را به همراه مادرانشان در اردوگاه‌هایی ویژه نگهداری کنند.

 

این مقام مسؤول که پیشتر تاکید کرده بود مساله بازگشت این افراد به کشور در حال حاضر مطرح نیست در گفت‌وگوی تلویزیونی پنج‌شنبه شب خود یادآور شد که موضع دولت بررسی مورد به مورد وضعیت کودکان برای بازگرداندن آنها به کشور است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار