199298
۱۱ فروردین ۱۳۹۸
تئاتر در خانه-۸؛

راز قتل‌های سریالی در «مرد بالشی» کشف شد/ اثری تلخ در ژانر جنایی

فیلم-تئاتر «مرد بالشی» به کارگردانی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی نمایشی در مذمت کودک‌آزاری است که دیدن آن در ایام تعطیلات نوروز به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، علاقه‌مندان به تئاتر و هنرهای نمایشی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «مرد بالشی» نوشته مارتین مک دونا و کارگردانی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی می‌تواند انتخاب مناسبی برای این ایام باشد. این اثر نمایشی تا به حال در چندین مقطع با بازیگران مختلف و جابجایی نقش‌ها بین بازیگران به صحنه رفته است.

«مرد بالشی» در سال ۹۲ در تماشاخانه ایرانشهر و فرهنگسرای ارسباران اجرا شد و در سی و دومین جشنواره بین المللیتئاتر فجر نیز به صحنه رفت که همه این اجراها با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان روبرو شد. یعقوبی و کیخایی در سال ۹۵ نیز مجدداً این اثر نمایشی را با گروهی جوان در تماشاخانه باران به صحنه بردند.

در اجرای تماشاخانه ایرانشهر پیام دهکردی، علی سرابی، نوید محمدزاده، احمد مهرانفر در نمایش بازی داشتند اما در اجرای ارسباران علی سرابی به جای احمد مهرانفر و احمد ساعتچیان به جای علی سرابی به ایفای نقش پرداختند که در آن مقطع بازی پیام دهکردی، علی سرابی و احمد مهران‌فر مورد توجه زیادی قرار گرفت.

البته فیلم-تئاتر این اثر نمایشی با بازی پیام دهکردی، علی سرابی، نوید محمدزاده و احمد ساعتچیان عرضه شده است. مارتین مک دونا فیلم‌نامه‌نویس و فیلمساز ایرلندی – بریتانیایی است که به عنوان یکی از بهترین نمایشنامه نویسان زنده ایرلندی به جهان معرفی شده است و آثارش در چندسال گذشته مورد توجه و علاقه هنرمندان تئاتری بوده است. مکدونا برای نگارش «مرد بالشی» برنده جایزه لارنس الویر و نامزد جایزه تونی شده است.

 

این متن از معدود نمایشنامه‌های خارجی است که یعقوبی برای اجرا انتخاب کرده است چون او بیشتر ترجیح می‌دهد نمایشنامه‌هایی را که خودش به نگارش درآورده است به صحنه ببرد اما به گفته یعقوبی در آن مقطع زمانی به دلیل اصلاحات زیادی که به نمایشنامه‌هایش وارد می‌شد، ترجیح داده بود اثری از مارتین مک دونا را اجرا کند.

نمایش اثری در ژانر جنایی است و درباره قتل‌هایی است که در یک شهر اتفاق می‌افتد در حالی که این قتل‌ها کاملاً منطبق با نوشته‌های یک نویسنده هستند. این نویسنده برادری به نام مایکل دارد که کم توان ذهنی است، مایکل تحت تأثیر نوشته‌های برادر نویسنده‌اش بدون آگاهی از این اتفاق دست به کودک آزاری می‌زند، اتفاقی که خود در کودکی از سوی پدر و مادرش با آن مواجهه بوده است…

«مرد بالشی» اثری تلخ و خشن در مذمت کودک آزاری است که البته این فضا با شوخ‌طبعی کاراکترها در هم آمیختهشده تا از تلخی و خشونت جاری در متن کاسته شود.

 

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی، این محصولات را با قیمت مناسب‌تری تماشا کنند.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار