199185
۱۰ فروردین ۱۳۹۸

حمله هوایی به نزدیکی بیمارستانی در یمن ۷ کشته بر جا گذاشت

یک نهاد بین‌المللی اعلام کرد بر اثر حمله هوایی در ورودی یک بیمارستان در شمال یمن ۷ نفر از جمله ۴ کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش کودک پرس ، بنیاد جهانی «نجات کودکان» در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز سه شنبه در حمله به نزدیکی یک بیمارستان در شمال یمن، هفت تن از جمله چهار کودک کشته شدند.

هر چند صراحتا نامی از حمله کننده بُرده نشده اما حملات هوایی در یمن را عربستان سعودی و ائتلاف عربی به رهبری ریاض انجام می‌دهند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، در این حمله هشت نفر زخمی و دو نفر نیز مفقود شدند. به گزارش این سازمان بین‌المللی موشک شلیک شده به یک پمپ بنزین در نزدیکی ورودی بیمارستان «کتاف الریفی» در ۱۰۰ کیلومتری شهر صعده اصابت کرده است؛ بیمارستانی که تحت حمایت و نظارت سازمان جهانی «نجات کودکان» قرار دارد.

«هالی اشمیت» رئیس اجرایی این سازمان با تأکید بر اینکه این گونه حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، گفت: از این حمله وحشیانه شوکه شده‌ایم.

 

این حمله زمانی انجام شد که مردم یمن در تجمعات مختلف به خصوص در شهر صنعاء پنجمین سالگرد مقاومت در برابر ائتلاف سعودی و اماراتی را گرامی داشتند.

این اولین بار نیست که جنگنده‌های ائتلاف سعودی و اماراتی، بیمارستان‌های یمن را هدف قرار می‌دهند. در دهم ژانویه ۲۰۱۶ در حمله هوایی به بیمارستان منطقه «رازیه» در استان صعده که از سوی سازمان پزشکان بدون مرز اداره می‌شد، شش نفر کشته و هفت نفر از جمله سه تن از اعضای این نهاد بین‌المللی زخمی شدند.

 

در ۱۶ آگوست ۲۰۱۶ نیز بر اثر بمباران بیمارستان «عبس» در غرب استان حجه که از سوی نهاد «پزشکان بدون مرز» اداره می‌شد، ۱۹ تن کشته شدند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار