199115
۰۸ فروردین ۱۳۹۸

۲۶ هزار کودک بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی قرار دارد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۶ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ، وحید قبادی دانا عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) اظهار داشت: از این تعداد 10 هزار کودک در مراکز تحت پوشش بهزیستی و 16 هزار کودک نیز در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌ شوند.
وی در مورد دسته بندی و ارایه خدمات به کودکان بد سرپرست و بی سرپرست تصریح کرد: در این گروه، اکنون فرزندان مجهول الهویه و فرزندان با هویت از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می شوند.

قبادی دانا ادامه داد: کودکانی که در خیابان ها یا بیمارستان ها شناسایی شده و به دلیل شرایط سنی هویت نامعلومی دارند توسط نیروی انتظامی معرفی و برای پذیرش در بهزیستی به مراجع قضایی ارجاع می شوند.

وی در ادامه از افزایش 27 درصدی مستمری بگیران بهزیستی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر در حدود 5 میلیون و 800 هزار نفر در قالب یک میلیون و 50 هزار خانوار در کشور از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه امسال تمام یارانه‌ افراد تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است، افزود: یارانه مراکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی اعم از معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، بیماران مزمن روانی با تعرفه سال 97 در بهمن ماه و اسفند ماه پرداخت شد.
وی با بیان اینکه افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی کشور از اولویت های این سازمان به شمار می رود، گفت: در سال 98 در نظر داریم تا مستمری مددجویان را 20 درصد افزایش دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از معلولیت‌ها به ویژه ژنتیکی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اجباری شدن غربالگری زوج‌های جوان، تقویت مراکز مشاوره ژنتیک و نیز رایگان بودن آزمایش‌های ژنتیکی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد گام‌هایی در این جهت است که در امسال اجرایی می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار