199091
۰۸ فروردین ۱۳۹۸
گفتگو با مجری نوجوان رادیو تلویزیون؛

صدا و سیما با تهیه برنامه‌های مفید نوجوانان را با “راهیان نور” آشنا می‌کند

فاطمه امجدیان مجری نوجوان صدا و سیما تاثیر برنامه‌های تولیدی را در ایجاد روحیه انقلابی نسل نوجوان و جوان کشور مهم و راهگشا دانست.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه امجدیان، مجری رادیو و تلویزیون، با بیان اینکه راهیان نور در اواخر اسفندماه حال و هوای دیگری دارد، اظهارداشت: جدای از انگیزه کاری، وقتی به راهیان نور و سرزمین‌های نور می‌آیی و فضای معنوی را می‌بینی، وقتی‌که کاروان‌ها در حرکت‌اند و کوله‌بارهای کربلای ایران بسته می‌شود حسی به آدم دست می‌دهد که آیا من هم می‌توانم دعوت‌نامه را از شهدا بگیرم و برات کربلای خودم را هرسال اسفندماه از راهیان نور دریافت کنم؟

وی، با بیان اینکه عهد بسته است تا هرسال در اواخر سال به راهیان نور و مناطق عملیاتی بیاید، افزود: هرسال اواخر سال که می‌شود عزمم را جزم می‌کنم تا هفته آخر سال، اینجا حضور داشته باشم و حال دلم خوب شود؛ چراکه با حضور در این مناطق، سال بعد خود را بیمه‌ی شهدا و امام حسین(علیه‌السلام) می‌کنم.

امجدیان، حضور خانواده‌ها با فرزندانشان در مناطق را بسیار پرشور دانست و اظهار کرد: خانواده‌ها، خودشان را موظف می‌دانند که فرزندانشان را با این محیط آشنا کنند و این خیلی مهم است که تاریخ انقلاب اسلامی و جان‌فشانی شهدای گران‌قدرمان را  که در این فضا نفس کشیده‌اند را به‌خوبی به همه‌ی فرزندان ایران اسلامی تعلیم دهند.

این مجری رادیو و تلویزیون، با بیان اینکه خیلی‌ها به مناطق می‌آیند و می‌گویند که آمدنمان دست خودمان نیست و می‌آییم و بی‌قرار می‌شویم و برگشت برایمان سخت می‌شود، تصریح کرد: من این حس و حال را در اصطلاح قلبی که جا ماند بیان می‌کنم؛ این اصطلاح خیلی وقت‌ها برای خیلی‌ها اتفاق افتاده است.

وی با اشاره بر اینکه شلمچه برایش حس و حال دیگری دارد افزود: شاید علت این موضوع نزدیکی به کربلا و حرم حضرت عباس (علیه‌السلام) امام حسین (علیه‌السلام) است.

امجدیان، در پاسخ به اینکه صدا و سیما تا چه اندازه در تبیین راهیان نور مؤثر است، اظهار کرد: شاهد آن هستم که همکارانم در صدا و سیما با ریزبینی و نکته‌سنجی خاصی راهیان نور را به نسل نوجوان و جوان معرفی می‌کنند و این کار بستری را فراهم می‌کند که نسل جوان ما نسلی انقلابی باشند.

مجری رادیو و تلویزیون، ادامه داد: همکارانم مشغول آنند تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب و گام دوم انقلاب را به‌خوبی برای نسل جوان تبیین کنند تا نسل سوم و چهارم انقلاب، عزمشان را جزم کنند و با هدف و با انگیزه در مسیر انقلاب باشند؛ من نیز امیدوارم به‌عنوان جوانی انقلابی در عرصه‌ای که فعالیت می‌کنم مؤثر بوده و این مسیر را با رسالتی که دارم معرفی کنم.

وی انقلابی بودن را، در قدم انقلابی برداشتن تعریف کرد و افزود: خیلی وقت‌ها انقلابی بودن را در آشنایی با فضاهای انقلابی و فضاهای شهادت توصیف می‌کنیم ولی به نظر من، انقلابی بودن در درجه اول به شناخت برمی‌گردد، تا زمانی که شناخت از انقلاب و انقلابی بودن نداشته باشیم نمی‌توانیم فردی انقلابی و مفید برای کشورمان باشیم.

امجدیان، با بیان اینکه شاید کربلا رفتن طی سال برایش مقدور نباشد تصریح کرد: هرساله کربلای ایران را زیارت می‌کنم و با تمام اعتقاد و باورم به راهیان نور می‌آیم، آمدن به این سرزمین سعادتی است که خود شهدا نصیبم می‌کنند و با اینکه هشتمین سال است که به راهیان نور می‌آیم اما راهیان برایم تکراری نشده است.

این مجری رادیو و تلویزیون، با بیان اینکه راهیان نور دغدغه‌های فراوانی دارد و هر کسی این موضوع را درک نمی‌کند، گفت: هرکس می‌خواهد این دغدغه را درک کند باید با اعماق وجودش بخواهد و باور داشته باشد و با اعتقاداتش قدم در سرزمینی بگذارد که قدم به قدمش بزرگ مردانی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی، در پایان با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه «همه اقشار، خانم‌ها و آقایان باید حضور فعال در اجتماع داشته باشند»، اظهارداشت: من خود را موظف می‌دانم به‌عنوان یک جوان انقلابی در اجتماع حضور داشته باشم و به بهترین شکل ممکن انقلابی بودن را حداقل به هم سن و سالان خود معرفی کنم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار