199088
۰۸ فروردین ۱۳۹۸

​برنده جایزه کتاب کودک واترستونز ۲۰۱۹ معرفی شد

هیئت داوران جایزه کتاب کودک واتراستونز، امسال رمانی با موضوع بحران پناهندگان تحت عنوان «پسر ته کلاس» نوشته اونجالی راووف را به عنوان برنده این دوره خود معرفی کردند.

به گزارش کودک پرس ، اونجالی راووف، نویسنده مسلمان بریتانیایی با نگارش اولین رمان بلند خود تحت عنوان  «پسر ته کلاس» موفق شد جایزه 5 هزار دلاری کتاب کودک واترستونز سال 2019 را از آن خود کند. هیئت داوران به اثر برگزیده عنوان «کلاسیک آینده» را دادند.

این نویسنده در رمانش داستان گروهی از کودکان را روایت می‌کند که برای کمک به یک پسر پناهنده سوری که به تازگی وارد کلاس‌شان شده وارد ماجراجویی‌های جسورانه و تا حدودی دیوانه‌وار می‌شوند.

راووف که بنیانگذار سازمان خیریه حقوق بشر Making Herstory در لندن است این داستان را زمانی که در کمپ پناهندگان سوری کار می‌کرده با الهام از لحظات زندگی آن‌ها نوشته است.

فلورنتینا مارتین، مدیرعامل واترستونز درباره کتاب برگزیده گفت: «نویسنده در این کتاب چکیده یک انسان مثبت و اصیل را در داستانی که  مهربانی، انسانیت و شجاعت در آن بیش از هر چیز به چشم می‌خورد آورده است. شخصیت‌های کتاب او با لبخندی گرم یک گام از داستان فراتر می‌روند و به الگوهایی در زندگی هرروزه ما بدل می‌شوند و آماده‌اند تا خواننده را با خود به دل سفری ماجراجویانه و بلندپروازنه‌ای ببرند که هم لذت‌بخش است و هم مفرح.»

او در ادامه گفت: «کتب کودک با موضوعات پیچیده و دشوار برای کودکان دیرفهم و مشکل است؛ اما راووف در این کتاب با کاربرد زبان طنز و نویدبخش و همدلانه از این دشواری با موفقیت عبور کرده است.»

تامی ادیمی با کتاب «کودکی از خون و استخوان» برنده بخش داستان نوجوان این جایزه شد و کتاب «دختران» با نویسندگی لوران ایس و تصویرگری جنی لاولی جایزه تصویرگری کتاب واترستونز را از آن خود کرد.

جایزه واترستونز که پانزدهمین سال برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد از جوایز معتبر کتاب کودک در بریتانیا محسوب می‌شود که هر سال از سوی کتابفروشان بریتانیایی برای تجلیل از بهترین کتاب کودک و نوجوان سال به برندگانش اهداء می‌شود.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار