199069
۰۷ فروردین ۱۳۹۸
یک نویسنده و پژوهشگر:

«کودک و دنیای پنهان نقاشی‌هایش» منتشر می‌شود/ «آناهید ملکه سایه‌ها» به درک تاریخ کمک می‌کند

اکرمی گفت: مجموعه ده جلدی «ماجراهای ماشین مشدی مندلی» و همچنین ده جلدی «قصه‌های مادربزرگ» که شامل افسانه‌های کهن با فضاهای جدید است، امسال منتشر می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، «جمال الدین اکرمی» ضمن تبریک سال نو به هم وطنان در مورد کتابهای پیشنهادی به کودکان و نوجوانان در عید نوروز برای مطالعه گفت: کودکان از خواندن کتاب «تارا و مرغ دریایی اش» لذت خواهند برد .کتاب« آناهید ملکه سایه ها» که تاریخی است به کودکان در درس تاریخ کمک می کند. علاوه بر این بچه ها می توانند کتاب های جمشید خانیان را در نوروز بخوانند. کتاب های خانیان هیچ وقت کهنه نمی شود و کودکان از خواندن آن لذت می برند. مجموعه ۲۰ جلدی قصه هایی از نویسندگان ایرانی که شهر قلم آنرا چاپ کرده نیز مجموعه مفیدی است.

 

این نویسنده، شاعر و تصویرگر کتاب های کتاب شگفتی ترجمه پروین علی پور، مادرم ازدواج کرد ترجمه ریحانه جعفری ، سایه هیولا نوشته عباس جهانگیریان، زیبا صدایم کن اثر فرهاد حسن زاده و مجموعه فرهنگنامه های انتشارات محراب قلم را برای مطالعه در تعطیلات نوروزی به نوجوانان پیشنهاد کرد.

 

وی در مورد کتابهایی که قرار است از وی در سال جدید منتشرشود، عنوان کرد: کتابهای زیادی در دست ناشران دارم که به دلیل مشکلات چاپ و گرانی کاغذ، چاپ شان به تعویق افتاده است. مجموعه ده جلدی «ماجراهای ماشین مشدی مندلی» که داستان هایی از تهران قدیم است ، قرار است امسال از سوی انتشارات نیستان چاپ شود. مجموعه ده جلدی «قصه های مادربزرگ» که شامل افسانه های کهن با فضاهای جدید است به زودی توسط انتشارات ویژه نشر منتشر می شود.

وی ترجمه رمان «سفر به سرزمین دور دست» و «کیتی جوراب بلند» اثر آسترید لیندگرن را از دیگر کارهای خود ذکر کرد که قرار است توسط محراب قلم منتشر شود و افزود: رمان دیگری که برای نوجوانان ترجمه کردم، «نحسی ستارگان من و او» اثر جان گری است که از سوی انتشارات محراب قلم منتشر خواهد شد.

 

اکرمی با اشاره به کتاب پژوهشی خود با عنوان «کودک و دنیای پنهان نقاشی هایش» اظهار داشت: این کتاب مجموعه مقالات در مورد نقاشی کودک و جایگاه نقاشی کودک است که امسال چاپ می شود. کتاب دیگری که داستان است و انتشارات مدرسه آنرا منتشر خواهد کرد، «پسری که از پنجره به بیرون خم شده بود» نام دارد. سه جلد قانون جنگل نیر توسط انتشارات پیدایش به چاپ می رسد. قبلا پنج جلد این مجموعه منتشر شده است.

این نویسنده و پژوهشگر در مورد کتاب هایی که در سال ۹۷ منتشر کرده است،خاطر نشان کرد: کتاب «ژاکتی برای ایلیا» برای کودکان سال قبل از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. «یک روز با مادر بزرگ» توسط انتشارات شهر قلم برای کودکان چاپ شد. مجموعه ۶ جلدی نافسانه های ایران باستان» را  نیز برای کودکان نوشتم که به چاپ ‌رسید. رمان کودک با عنوان «چشم ‌اژدها» نیز توسط محراب قلم ‌منتشر شد. «مگ آتش پاره »نوشته آسترید لیندگرن را برای کودکان و نوجوانان ترجمه کردم که انتشارات محراب قلم آنرا چاپ کرد. مجموعه سه جلدی «آقای ماجیکا» نیز توسط محراب قلم منتشر شد.

 

اکرمی با بیان اینکه تعدادی از کتاب هایم در سال قبل تجدید چاپ شد، عنوان کرد: «گوی و چوگان» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رمان« آناهید ملکه سایه ها» و «خانم و آقای کلاه دودی» توسط محراب قلم تجدید چاپ شدند.کتاب« تارا و مرغ دریایی اش» که خواندن آنرا به بچه های دوره دبستان پیشنهاد می کنم ، تجدید چاپ شد.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار