199041
۰۷ فروردین ۱۳۹۸

توضیحات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد مرگ کودک قصرشیرینی

در پی انتشار گزارشی مبنی بر مرگ کودک شیرخوار ۸ ماهه در بیمارستان قصر شیرین، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش کودک پرس ، در پی انتشار گزارشی مبنی بر مرگ کودک شیرخوار ۸ ماهه در بیمارستان قصر شیرین ذکر نکات ذیل در جهت تنویر افکار عمومی ضروری به نظر می‌رسد.

در روز ۲۸ اسفند ماه حدود ساعت ۹:۳۰ صبح، کودک شیرخوار ۸ ماهه با علائم اسهال و استفراغ توسط والدینش به کلینیک بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی مراجعه می‌کند و پزشک کلینیک پس از انجام معاینات لازم و با توجه به وضعیت بیماری کودک برای وی درخواست آزمایشات لازم داده می‌شود تا پس از بررسی وضعیت بالینی و تشخیصی بیمار، اقدامات بعدی صورت گیرد.

اما متأسفانه والدین کودک با توجه به مستندات موجود پس از دریافت جواب آزمایش، مجدداً جهت رؤیت آزمایش و بررسی وضعیت بیمار به پزشک کلینیک و اورژانس مراجعه نکرده‌اند، زیرا در صورت مراجعه نام بیمار در پذیرش ثبت و با توجه به نتایج آزمایش بلافاصله جهت وی فرم تریاژ پر شده و بیمار قطعاً بستری می‌شد که با عدم مراجعه والدین کودک، این روند صورت نگرفته است.

پس از آن کودک ساعت ۲۳:۴۵ با وضعیت جسمانی وخیم و هوشیاری پایین و با علائم شوک و کلاپس عروقی در اثر کم آبی شدید بدن (دهیدراتاسیون) ناشی از اسهال و استفراغ شدید به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (علیه‌السلام) قصرشیرین برده می‌شود که بلافاصله عملیات احیا و رگ گیری توسط پزشکان و پرستاران برای وی آغاز می‌شود ولی متأسفانه علی رغم تلاش کادر درمان، کودک فوت می‌نماید.

 

در خصوص عدم حضور جراح در این بیمارستان، ذکر این نکته ضروری است که ماندگاری پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دارای یک متخصص، طبق دستورالعمل وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی، ۲۳ روز در ماه می‌باشد که متخصص جراحی این بیمارستان که خود رئیس شبکه نیز می‌باشد با توجه به اسناد موجود، ۲۸ روز در ماه در بیمارستان حضور داشته و در سال گذشته نیز ۷۷ روز مازاد بر موظفی خود در بیمارستان حضور داشته است و تنها در همان یک روز در مرخصی بوده است و این حق برای وی وجود دارد که بتواند از مرخصی قانونی خود استفاده نماید.

لازم به ذکر است در موارد عدم حضور متخصص در بیمارستان و نیاز به وجود آنان، از پزشکان آنکال بیمارستانشهرستانهای مجاور از جمله سرپل ذهاب و گیلانغرب استفاده می‌شود.

 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز تأسف و تأثر از این حادثه ناگوار و ضمن همدردی با خانواده این کودک شیرخوار، اعلام می‌دارد که جلسات کارشناسی لازم جهت پیشگیری از اتفاقات مشابه برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار