198998
۰۶ فروردین ۱۳۹۸

اهدای جایزه یک عمر دستاورد ادبی به «‌فیلیپ پولمن»

«فیلیپ پولمن» به عنوان نویسنده‌ی چیره‌دست داستان‌های تخیلی، برنده جایزه یک عمر دستاورد ادبی «جیمز بری»‌ برای ارائه آثار ادبی قابل توجه در حوزه کودک و نوجوان شد.

به گزارش کودک پرس ، جایزه «‌جیمز بری» که هر ساله از سوی مؤسسه خیریه‌ای به نام «جنبشی برای هنر کودکان» یا «‌آکا» در راستای فعالیت‌های هنری فرد یا یک ارگان در زمینه هنر کودکان اهدا می‌شود، این بار به نویسنده سه‌گانه محبوب «‌نیروی اهریمنی‌اش» رسید. «ویکی ایرلند»، رئیس مؤسسه «آکا» بیان کرد «پولمن» از سوی هیئت امنای این مؤسسه و به دلیل استعداد بی‌نظیرش در خلق داستان‌های جذاب برای تمامی گروه‌های سنی به خصوص کودکان و جوانان، انتخاب شده است.

وی افزود: «ما او را به عنوان داستان نویسی باشکوه و افسانه‌ای در نظر گرفتیم که برای سال‌های متوالی خوانندگان را با استفاده از قدرت شگفت‌آور تخیل‌اش در جست و جوی سرزمین‌های ناشناخته مجذوب خود کرده است. کودکان برای تفکر و استفاده از احساساتشان، برای پرورش دادن اعتقاداتشان، احساس همدردی و عشق نیاز به کمک دارند. داستان‌ها می‌توانند در این کار کمک کنند و داستان‌های «فیلیپ پولمن» در الهام بخش بودن برای خوانندگان در راستای محک زدن احساساتشان و پرورش تخیلاتشان، بسیار موفق بوده است. چه راه بهتری از اهدای جایزه یک عمر دستاورد ادبی برای تقدیر از استعدادهای این مرد دوست داشتنی می‌تواند وجود داشته باشد؟»

 

«پولمن» در این خصوص اظهار داشت: «برای دریافت این جایزه بسیار خشنود و مفتخر هستم و هزاران بار از خوانندگانم تشکر می‌کنم.»

به گفته «‌بوکسلر»، نویسنده سه گانه «‌نیروی اهریمنی‌اش»، ۶.۹ میلیون نسخه کتاب در بریتانیا به فروش رسانده است. دومین جلد از سه گانه جدید «پولمن» با نام «کتاب غبار»، قرار است در ماه اکتبر رونمایی شود. این رمان که ماجرای «‌لایرا» قهرمان داستان را دنبال می‌کند با وجود آن که ۶ ماه بعد منتشر خواهد شد، در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های «آمازون» محسوب می‌شود.

از دیگر برندگان جایزه «جیمز بری» می‌توان به «‌مایکل مورپورگو»، «لین ریدبنکس»، «ژاکلین ویلسون»، «جودیت کر» و «دیک کینگ اسمیت» اشاره کرد.

 

«فیلیپ پولمن» پیش از این به عنوان نویسنده سال بریتانیا انتخاب شده بود و آثار او همواره در لیست پرفروش‌ها قرار دارند. وی در سال ۱۹۹۵ نیز برنده مدال کارنگی برای برترین رمان کودک شد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار