198911
۰۱ فروردین ۱۳۹۸

افتتاح بخش نمایشگاهی موقت اوریگامی در موزه تنوع زیستی

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی با افتتاح بخش نمایشگاهی موقت اوریگامی در این مجموعه گفت: هنر اوریگامی با تا کردن کاغذ اجسام سه بعدی و زنده ایجاد و مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوان را به خود جلب می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، طاهر افتخاری در مراسم افتتاح بخش نمایشگاهی موقت از هنر اوریگامی در موزه تنوع زیستی پردیسان افزود: در این بخش که با همکاری یک گروه هنرمند علاقه مند به محیط زیست طی مدت سه سال تهیه شده است با استفاده از کاغذ و قطعات بازیافتی از چوپ و کاغذ، سعی شده تا نمایی از جنگل و حضور انسان و حیات وحش نمایش داده شود.
افتخاری با اشاره به شعار روز جهانی موزه‌ها، ارتباطات خلاق و نوین موزه‌ها، رویکردهای جدید و مخاطبان جدید بوده است، گفت: در همین راستا فعالیت‌هایی در زمینه جلب مخاطبان جدید و افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه آشنایی با تنوع زیستی و حفظ محیط زیست، طی ماههای اخیر انجام شده است.

همچنین «علیرضا علاالدینی» یکی از هنرمندان اوریگامی و از مجریان این بخش نمایشگاهی در این مراسم گفت: این کار حدود سه سال اجرا شده است و حاصل آن کتاب «جنگل برای همه» و برای به تصویر کشیدن رویاهای کودکانه است. این هنر به پیچیدگی ذهنی انسان رسیده و توانسته آثاری خلق کند که مثل طبیعت باشد و تمام حس و حالات را به مخاطب القاء کند.

همچنین نازنین عباسی داستان نویس در این مراسم گفت: این طرح داستان زیست محیطی است که به شیوه جدید اجرا شده و دغدغه های زیست محیطی با بیان ساده و کودکانه را به تصویر کشیده و فاقد متن و به روحیات کودکانه نزدیک است.

 

بهداد شیرمحمدی عکاس این طرح گفت: این کار کودکان را وادار می کند به محیط زیست و طبیعت فکر کنند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار