198908
۰۱ فروردین ۱۳۹۸
مدیرعامل بنیاد بخشش مطرح کرد؛

غربالگری و کاشت حلزون کودکان ایلامی به همت خیرین

مدیرعامل بنیاد بخشش با اشاره به حضور تیم فوق تخصصی بنیاد خیریه‌ بخشش در استان ایلام گفت: این تیم فوق تخصصی در مرحله اول غربالگری بیماری‌های گوش، حلق و بینی و کاشت حلزون را تحت پوشش خود قرار داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد اجل لوئیان، مدیرعامل بنیاد بخشش در ارتباط با حضور تیم فوق تخصصی بنیاد خیریه‌ بخشش در استان ایلام اظهارداشت: با پیگیری‌ها و هماهنگی های به‌عمل آمده بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا(بخشش) و دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تیم فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی این بنیاد طی دو روز در استان ایلام به امور درمانی و تشخیصی بیماران ناشنوای استان پرداختند.

وی افزود: تیم فوق تخصصی یاد شده در مرحله اول غربالگری بیماری‌های گوش، حلق و بینی و کاشت حلزون را تحت پوشش خود قرار داد.

مدیرعامل بنیاد بخشش ادامه داد: خدمات این موسسه در دو بخش شامل ارائه خدمات به گروه سنی تا زیر سه سالگی و گروه سنی ۳ تا ۱۰سالگی و حتی بالاتر بود.

 

همتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این رابطه گفت، در گروه سنی تا ۳ سالگی، تمام هزینه تمامی خدمات توسط دولت و بنیاد خیریه  بخشش و بهزیستی پرداخت می شود و در گروه سنی ۳ تا ۱۰سال نیز هزینه عمل های جراحی کاشت حلزون برای افراد ناشنوا حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود که برای این افراد در نظر داریم با وزیر بهداشت و درمان محترم وزارت بهداشت رایزنی کنیم تا استان ایلام در ردیف استان های خاص قرار گرفته و این اعمال جراحی نیز با هزینه 6 میلیون تومانی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سازمان بهزیستی کشورو “بخشش” یک مرکز بازتوانی و نیز شعبه بنیاد خیریه بخشش در استان ایلام افتتاح و استقرار یافته تا حتی الامکان از عزیمت بیماران استان به سایر نقاط کشور جلوگیری شود.

 

 صاکی، رئیس مرکز کاشت حلزونی خوزستان و جراح کاشت حلزونی نیز اظهار داشت: در این حضور جهادی قریب به سیصد بیمار مورد معاینه و شنوایی سنجی قرار گرفته، که از این تعداد 5 نفر برای کاشت حلزون شنوایی کاندیدا شده و حدود 15 نفر نیز نیازمند کمک هزینه پس از کاشت و قطعات شدند که به بنیاد بخشش معرفی و تحت حمایت این  بنیاد قرار خواهند گرفت.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار