19884
۲۴ تیر ۱۳۹۶

توجه به کودکان و بانوان در برنامه‌های “زیرسایه خورشید” آستان قدس رضوی

در برگزاری جشن‌های زیر‌سایه خورشید باید به سمت مخاطبان جدید رفت و به برنامه‌های کودک و نوجوان و بانوان توجه ویژه‌ای کرد. باید از ظرفیت هنرمندان و تمامی دلداداگان به اهل بیت(ع) استفاده کرد و این دلداگی مختص شیعیان نبوده و در میان سایر ادیان نیز دلدادگی به امام رضا(ع) وجود دارد.

به گزارش کودک پرس،  حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد صبح امروز در نشست ستاد ملی «زیر سایه خورشید» اظهار داشت: توجه به سه رکن در جشن‌های زیر سایه خورشید از اهمیت بالایی برخوردار بوده که نباید در آنها غفلت کرد.

وی با بیان این‌که جشن‌های زیرسایه خورشید حرکتی مردمی است، تصریح کرد: امام رضا(ع) نخستین رکن است و باید خلوت، سخن، نوحه، تبلیغات همگی امام رضایی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: انجام فعالیت برای اهل بیت(ع) باید با حضور و مشارکت مردم انجام شود. در حال حاضر روزانه چندین نفر در عراق، سوریه، یمن و افغانستان به شهادت می‌رسند و نمی‌توان از امام رضا(ع) سخن گفت و از شهدا یاد نکرد.

وی اظهار داشت: در برگزاری جشن‌های زیر‌سایه خورشید باید به سمت مخاطبان جدید رفت و به برنامه‌های کودک و نوجوان و بانوان توجه ویژه‌ای کرد. باید از ظرفیت هنرمندان و تمامی دلداداگان به اهل بیت(ع) استفاده کرد و این دلداگی مختص شیعیان نبوده و در میان سایر ادیان نیز دلدادگی به امام رضا(ع) وجود دارد.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: یکی از روزهای دهه کرامت به نام امام‌زادگان نامگذاری شده ‌و در سال جاری تدابیری برای حضور پررنگ کاروان‌ها در این مکان‌ها شده است. در خارج از کشور نیز باید دو رویکرد امام راحل که اسلام ناب و توجه به مستضعفین و آزادگان جهان است، توجه بیشتری کرد.

مرجع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار