198825
۲۸ اسفند ۱۳۹۷

اعلام نتایج هفتمین کمیسیون صدور مجوز اسباب‌بازی

نتایج هفتمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی در سال ۱۳۹۷ از سوی دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی اعلام شد.

به گزارش کودک پرس ، در این نشست ۵۲ پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این تعداد، ۵۰ مورد ثبتی و ۲ نمونه خواستار مجوز تولید بود.

بر اساس این گزارش از مجموع پرونده‌های ثبتی، ۳۹ پرونده از نظر ثبت بدون مانع تشخیص داده شد که از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها، ۸ نمونه در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی ۷ سرگرمی در گروه فکری، ۲۴ مورد در گروه فرهنگی‌هنری قرار داشتند.

بر همین اساس در هفتمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی ۱۱ پرونده نیز مجوز تولید دریافت کرد که از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی۲ اسباب‌بازی در گروه حرکتی مهارتی، ۸ سرگرمی فکری و ۱ نمونه آموزشی و کمک‌آموزشی قرار داشت.

هم‌چنین در این کمیسیون یک نمونه رای نیاورد و یک مورد دیگر نیز نیاز به بررسی بیشتر تشخیص داده شد.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های در ۶ گروه‌ حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک‌آموزشی، فکری، فرهنگی‌هنری، کمک‌درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید و در سال حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی که اغلب جوانان هستند به جامعه تولیدکنندگان است تا این معرفی، سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد امری که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

اسامی پرونده‌های ثبتی بررسی شده در هفتمین جلسه کمیسیون

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار