198800
۲۸ اسفند ۱۳۹۷
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

برنامه آموزشی ایمنی مدارس تهیه شد

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از ارسال دستورالعمل ویژه در حوزه «ایمنی» به مدارس خبر داد و گفت: برنامه آموزشی ایمنی مدارس تهیه شده است.

به گزارش کودک پرس ، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در واکنش به درخواست تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال» اظهار کرد: چهارشنبه آخرسال در سنوات گذشته با فراز و نشیب‌ مواجه بوده است و همواره تعدادی از کودکان و نوجوانان آسیب دیدند و خانواده‌هایی عیدشان به هم خورده است.

وی با بیان اینکه چندسال است که بخشنامه‌ای به مناسبت چهارشنبه آخرسال به مدارس می‌فرستیم، گفت: در این دستورالعمل توصیه‌های لازم را داریم و از مدیران مدارس خواهش می‌کنیم که این توصیه‌ها را به دانش‌آموزان منتقل کنند ضمن اینکه در جلسه با انجمن اولیا و مربیان برای آگاهی بخشی به خانواده‌ها تلاش کنند.

حمیدی با اشاره به این نکته که امسال احساس کردیم که بیشتر باید وارد این مباحث شویم، افزود: امسال مانور مقابله با حریق و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال را اجرا کردیم و در حوزه ایمنی یک دستورالعمل ویژه برای مدارس داشتیم و به جز بحث چهارشنبه آخرسال، ایمنی بخش‌های مدرسه مثل مورتورخانه، راهروها، پله‌ها و آزمایشگاه‌ها برای اساس چک‌لیست‌هایی بررسی می‌شود.

 

وی ادامه داد: برنامه آموزشی ایمنی مدارس تهیه شده است و آگاهی بخشی در زمینه ایمنی مدرسه با ماست که در سطح وسیع دوره‌های آموزشی ضمن خدمت را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کارگروهی در دفتر سلامت با عنوان «ایمنی و سلامت در محیط مدرسه» ایجاد شده است، اضافه کرد: ۷۰ درصد حوادث ناشی از خطای انسانی است و ۳۰ درصد به فضای ناایمن برمی‌گردد و ما با آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توانیم میزان حوادث ناشی از خطای انسانی را کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه بعد از واقعه آتش‌سوزی زاهدان روی مضوع ایمنی مدارس متمرکز شدیم، گفت: در تغییر ساختار، واحد ایمنی در دفتر سلامت ایجاد شده است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار