198793
۲۷ اسفند ۱۳۹۷

آلرژی کودکان شیرخوار با تغذیه مادران ارتباط دارد

فوق تخصص گوارش، کبد و تغذیه کودکان گفت: مادران شیرده از خوردن موادی که کودک به آن حساسیت دارد باید بپرهیزند و آلرژی کودکان شیرخوار با تغذیه مادران ارتباط دارد.

به گزارش کودک پرس ، دکتر پانته آ تاجیک بیان کرد: برخی از کودکان شیرخوار به مواد خاصی از جمله شیر گاو آلرژی دارند که مادر نیز باید از خوردن این آلرژن در طول 2 سال شیردهی، امتناع کند.
وی با اشاره به اینکه برخی از شیرخواران به شیرمادر واکنش آلرژیک نشان می دهند، گفت: این تعداد کودکان بسیار محدود هستند که واکنش اکثر آنان نسبت به شیرگاو موجود در رژیم غذایی مادر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تظاهرات گوارشی را یکی از عوارض آلرژی خواند و گفت: این مشکلات باید سریع تر توسط پزشک مورد بررسی و درمان قرار گیرد.
وی گفت: دردهای شکمی، استفراغ، اسهال، یبوست و غلت زدن بسیار و آبریزش دهان در هنگام خواب از علامت های آلرژی در دستگاه گوارش هستند.
تاجیک اضافه کرد: آلرژی از عوامل تشدید کننده رفلاکس در کودکان نیز محسوب می شود و استفاده از آلرژن ‌ها درمان رفلاکس کودکان با داروها را به تعویق می اندازد.

وی خس خس، مشاهده خون در مدفوع، سرفه و بسته شدن بینی را برخی از نشانه های آلرژی تنفسی عنوان کرد و گفت: کودکان به ویژه کودکان دارای آلرژی و رفلاکس را باید از خوردن خوارکی هایی که دارای مواد افزودنی هستند، به شدت منع کرد.

این فوق تخصص گوارش و کبد و تغذیه کودکان تاکید کرد: شایع ‌ترین آلرژن ‌های غذایی در کودکان پروتئین ‌های شیر گاو است که در لبنیات و گوشت گاو موجود است.

تاجیک با اشاره به اینکه در بیشتر موارد آلرژی موروثی است، بیان کرد: اگر یکی از والدین دارای آلرژی باشد، احتمال ابتلای کودک نیز افزایش می‌یابد.

وی تخم مرغ، گندم و بادام را از آلرژن ‌های شایع در میان کودکان عنوان کرد و گفت: آلرژی به ماهی، صدف و بادام زمینی تا آخر عمر با فرد باقی می ماند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار