198787
۲۷ اسفند ۱۳۹۷
رئیس سازمان جوانان هلال احمر:

فضاهای دوستدار کودک برای مسافران نوروزی برپا شد

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از برپایی فضاهای دوستدار کودک و خیمه‌های نماز از سوی اعضای جوان و فعال این سازمان به منظور انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، شهاب الدین صابونچی اظهار داشت: این فضاهای آموزشی و فرهنگی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و همچنین در مجاورت اماکن تاریخی به وی‍ژه در مناطقی که از جاذبه های زیارتی، گردشگری، تاریخی بیشتری برخوردارند، در هزار و 226 نقطه کشور برپا ‌شده است.

وی ادامه داد: خیمه های نماز با هدف برپایی نماز جماعت توسط اعضای کانون طلاب در خیمه های نماز برای مسافران نوروزی، برپا شده اند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در اجرا و برگزاری این طرح ملی، جوانان فعال عضو این سازمان به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به مسافران نوروزی، فضای دوستدار کودک را برای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی به کودکان در کنار پست های یادشده ایجاد می کنند تا کودکان را با فعالیت های جمعیت هلال احمر، تاریخچه نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، شماره های امداد و نیز مشارکت آنان در فعالیت های بشردوستانه آشنا کنند.

 

صابونچی توضیح داد: مدت اجرای طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر 22 روز است و برای اعضای شرکت کننده در این طرح ملی شیفت های 12 ساعته تعریف می شود و در هر شیفت یک تا سه عضو در هر پست و چادر حضور خواهند داشت که شامل 2 عضو ثابت برای ارائه خدمات بشردوستانه و یک عضو هم به عنوان مسئول فضای کودک هستند.

وی افزود: تا جایی که امکان داشته باشد خدمات آموزشی، فرهنگی و پیشگیرانه در پست های طرح ملی خدمات نوروزی ارائه می شود تا شاهد حادثه و سانحه ای در کشور نباشیم. باید بتوانیم این ارتباط را با مردم تقویت کنیم و توجه مردم را به رعایت نکات ایمنی جلب کنیم.
طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از 25 اسفند تا 17 فروردین به صورت هماهنگ در سراسر کشور اجرا می شود و توجه به توانمندی استان ها و ویژگی های مختلف اقلیمی، فرهنگی و نظایر آن در هر استان از رویکردهای اصلی سازمان جوانان در برگزاری این طرح است.

سازمان جوانان نوزدهمین دوره تجربه حضور و ارائه خدمات را در نوروز به هموطنان دارد و در این راستا در قالب 674 پست ثابت، 166 پست سیار و 386 فضای دوستدار کودک و خیمه نماز جمعاً 1226 پست با هدف ارتباط بیشتر با مردم برای افزایش سرمایه اجتماعی و معرفی فعالیت ها و ظرفیت های جمعیت در ارائه خدمات بشردوستانه به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

بر اساس ارزیابی طرح های گذشته جانمایی پست ها به سمت محل های تجمع و تردد بیشتر مسافران نوروزی هدایت شده است، اماکن تاریخی و گردشگری، ترمینال های مسافربری، فرودگاه، مجتمع های بین راهی، برخی میادین اصلی شهر و ورودی شهرها همچنان از محل های برپایی پست ها هستند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار