198694
۲۷ اسفند ۱۳۹۷
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی؛

۳۳۶ کودک مبتلا به سوءتغذیه در انتظار کمک‌های خیّران

جعفری گفت: اکنون ۱۵۲۶ کودک دچار سوءتغذیه تحت حمایت این نهاد قرار دارند و ۳۳۶ کودک مبتلا به سوءتغذیه در نوبت دریافت کمک نقدی و سبد غذایی هستند که نیازمند همراهی خیران نیک اندیش هستیم.

به گزارش کودک پرس ، ابراهیم جعفری با اشاره به اینکه یک میلیارد و 592 میلیون تومان در یازده ماهه سالجاری برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است، گفت: اکنون 1526 کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با ارائه سبد غذایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه مناسب تلاش داریم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی افزود: از مجموع کودکان زیر 5 ساله دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد ۴۶۴ نفر در مناطق محروم استان سکونت دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر مشارکت خیران استان جهت تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه، افزود: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر پنج سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند، اجرا می شود و نیازمند مشارکت همگانی خیران هستیم.

وی در تشریح هزینه های صورت گرفته برای این طرح گفت: در یازده ماهه سالجاری ۲۵۰ میلیون تومان از طریق کمک های مردمی، یک میلیارد و 220 میلیون تومان اعتبار دولتی و 122 میلیون تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.

جعفری سرانه ماهانه سبد غذایی هر کودک را 92000 تومان اعلام کرده و افزود: خیران جهت مشارکت در طرح همسفره می توانند با مراجعه به سایت همسفره  (hamsofreh.ir) امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک را تقبل کنند.

 وی ادامه داد: سال گذشته با کمک های خیران 16 هزار و 380 بسته غذایی بین کودکان دچار سوءتغذیه توزیع شد و ۴۲۰ نفر از این کودکان بهبود یافته و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خارج شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت:  336 کودک مبتلا به سوء تغذیه در نوبت دریافت کمک نقدی و سبد غذایی هستند که نیازمند همراهی خیران نیک اندیش هستیم.

منبع: آناج

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار