198673
۲۶ اسفند ۱۳۹۷

در سال جاری ۵ مورد مرگ نوزاد و ۵ مورد مرگ کودک در بوکان ثبت شده است

رئیس بیمارستان بوکان از ثبت پنج مورد مرگ نوزادی و پنج مورد مرگ کودک در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، چهارمین جلسه کمیته بررسی مرگ و میرکودکان و نوزادان شهرستان بوکان در سال جاری با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان، رئیس بیمارستان، رئیس مرکز بهداشت، متخصصان کودکان و زنان زایمان، اعضای بیمارستانی کمیته و کارشناسان مسئول حوزه بهداشت و درمان، در دفتر سرپرست شبکه بهداشت ودرمان برگزار گردید.

در این جلسه شاخص‌های مرگ و میر کودکان یک تا ۵۹ ماهه و نوزادان عنوان شد و صلاح الدین قادرزاده رئیس بیمارستان بوکان در این مورد گفت: خوشبختانه شهرستان بوکان در کاهش میزان‌های مربوطه موفق بوده و درسطح استان از رتبه خوبی برخودار است.

در ادامه این جلسه پنج مورد مرگ نوزادی و پنج مورد مرگ کودک یک تا ۵۹ ماهه بررسی و جزئیات پرونده‌ها باز خوانی و راهکار‌های پیشن‌های جهت پیشگیری از موارد مشابه مطرح و درقالب مصوبه به مراکز و اشخاص ذینفع ارسال گردید.

بیشترین علت مرگ و میر کودکان زیر پنج سال ناهنجاری مادر زادی، بیماری‌های سیستم عصبی، قلبی، سوانح وحوادث وسرطان‌ها در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیرترین شهر‌های ایران به شمار میرود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایحان غربی است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار