198665
۲۶ اسفند ۱۳۹۷
سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد؛

مهدکودک‌ها چه تخلفی را بیش از همه انجام داده‌اند؟

منتظر شبر سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور بیشترین شکایات ثبت شده از سال ۹۵ تا کنون را مربوط به تخلف در شهریه‌ها عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، منتظر شبر افزود: بیشترین شکایت در استان تهران، شکایت والدین از شهریه مهدها و در سایر استان ها بیشترین شکایت از مهدها مربوط به تنوع محتوای آموزشی و هزینه های تحمیل شده از سوی مهدها در این زمینه است و والدین خواستار عدم اجرای محتوای آموزشی اجباری در مهدها شده اند.
وی از والدین خواست در صورت شکایت از مهدها به سامانه پیامکی رسیدگی به شکایات مهدها در دفتر امور کودکان و نوجوانان، حوزه مهدهای کودک با شماره 3000012333 پیامک بفرستند.

شبر تاکید کرد: هیچکدام از هزینه های فوق برنامه اجباری نیست و مهدهای کودک موظفند طبق بخشنامه ای که سازمان بهزیستی به آنها داده است، حتما در ساعتی که فوق برنامه برگزار می کنند کلاس و برنامه ای ثابت کنار آن داشته باشند تا بچه هایی که نمی خواهند در برنامه فوق العاده شرکت کنند، در آن کلاس ها حضور یابند.

سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: حتی اگر یک کودک نخواهد در فوق برنامه شرکت کند، باید کلاس دیگری برای او برگزار شود. مهدها موظف به اجرای این وظیفه هستند و اگر مهدی در زمان فوق برنامه، کلاس دیگری برگزار نکند، برای کودکان دیگر که نخواسته اند در فوق برنامه شرکت کنند، متخلف است.

شبر اظهار داشت: میزان شکایت ها در سامانه پیامکی بهزیستی بسیار زیاد است و همواره در حال رسیدگی به این شکایات هستیم. اگر شکایت از تهران باشد، به بهزیستی تهران و اگر مربوط به استان ها باشد، به بهزیستی استان ها ارجاع می دهیم.

وی اضافه کرد: گاهی ممکن است شکایت ناجور به نظر برسد و موضوع آن خیلی مهم باشد که در آن صورت کارشناس های بهزیستی کشور نیز همراه کارشناس های تهران یا استان ها به موضوع پرونده رسیدگی می کنند و به مرکز می روند که ببینند تخلف هست یا نیست.
شبر یادآور شد: بیشترین موضوع تخلفات مهدها مربوط به شهریه است و خیلی کم مربوط به موارد کودک آزاری است.

سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: گاهی در مورد شکایت کودک آزاری، پس از بررسی ها مشخص می شود که به این شکل نبوده است. به طور مثال موضوع کودک آزاری گاهی مربوط به همسن های خود کودک می شود که شیطنت هایی کرده است یا شکایت والدین این بوده که مربی حواسش نبوده است یا اینکه فکر کرده اند که مربی نیز در آن نقش داشته است.

شبر افزود: با این وجود بسیاری از تخلفات مربوط به شهریه ها، واقعی است و برخی از آن موارد به این دلیل است که والدین آگاهی ندارند که کلاس ها یا خرید بسیاری از کتاب ها اجباری نیست و والدین تصور می کنند اجباری است و این مسائل هزینه زیادی بر دوش آنها می گذارد.
وی درباره اردوی مهدها برای کودکان نیز گفت: اگر صاحبان مهدها، می خواهند کودکان را از مهد بیرون ببرند، باید تعداد مربیان به تعدادی باشد که به طورمثال حداقل هر 10 کودک یک مربی داشته باشند.

 

 

شبر تاکید کرد: همچنین کل اردو نیز باید یک سرپرست در کنار مربی داشته باشد. در اردوها لازم است اسم کودکان و شماره مهد روی برچسب لباس کودک نوشته و حتما کودکان کنار همدیگر نگاه داشته شوند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار