198648
۲۶ اسفند ۱۳۹۷

هاآرتص: اسرائیل سالانه صدها کودک فلسطینی را زندانی می‌کند

تارنمای روزنامه ‘هاآرتص’ در گزارشی با عنوان ‘سفر بی‌پایان به جهنم’ نوشت که رژیم صهیونیستی سالانه صدها کودک فلسطینی را دستگیر و تحت شکنجه از آنها اعتراف می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ، این تارنما تعداد کودکان زندانی فلسطینی را بین 800 تا هزار مورد در سال اعلام کرده است.
بر اساس گزارش هاآرتص، سن برخی از این کودکان زیر 15 سال و تعدادی نیز کمتر از 13 سال هستند. هر چه محل سکونت کودکان فلسطینی به شهرک های یهودی نشین نزدیک تر باشد، احتمال دستگیری آنها بیشتر می شود.

به گفته ساکنان یکی از شهرهای کرانه باختری، در 5 سال گذشته بیش از 150 دانش آموز تنها دبیرستان محل سکونت وی دستگیر شده اند.
به نوشته هاآرتص، حدود 270 نوجوان فلسطینی در زندان های اسرائیل به سر می برند که علت عمده بازداشت آنها پرتاب سنگ به سمت نیروهای صهیونیستی بوده است.

‘یونیسف’ در سال 2013 اعلام کرد که بدرفتاری با کودکان فلسطینی در زندانهای صهیونیستی به نظر گسترده، نظام مند و نهادینه شده است. در سال 2012 نیز کارشناسان حقوقی انگلیس به شرایط کودکان فلسطینی و شکنجه آنها توسط نیروهای صهیونیستی در زندانهای این رژیم اشاره کرده بودند.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش صهیونیستی نیمی از نوجوانان فلسطینی را شبانه با یورش به منزل آنها دستگیر کرده است .
40 درصد از کودکان فلسطینی نیز در مکان های عمومی دستگیر می شوند و با چشم بند به پایگاه ارتش یا مراکز نظامی صهیونیستی منتقل می شوند. این گزارش نشان می دهد که رژیم صهیونیستی با آزار و اذیت و حتی در مواردی تهدید به قتل اعضای خانواده کودکان، آنها را مجبور به اعتراف به گناه مرتکب نشده، می کنند.
براساس گزارش هاآرتص، یک کودک 15 ساله فلسطینی در اکتبر 2017 به زندان منتقل شده بود، نیروهای اسرائیلی وی را مجبور کردند تا به مدت 10 دقیقه در سرمای زمستان برهنه بایستند.

‘شورای امور اسیران و آزادگان فلسطین’ نیز اعلام کرد که از سال 2000 تاکنون نظامیان صهیونیست بیش از 8500 کودک فلسطینی را به بهانه پرتاب سنگ دستگیر و در دادگاه های نظامی محاکمه و حکم زندان چند ساله و حتی ابد تا پرداخت غرامت مالی برای آنها صادر کرده اند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار