198643
۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اردیبهشت ۹۸؛

جشنواره منطقه‌ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از برگزاری جشنواره منطقه‌ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس در اردیبهشت سال آینده خبرداد.

به گزارش کودک پرس ، ناهید سلیمانی احمدی اظهار داشت: این جشنواره با هدف آشنایی کودک و نوجوان با گونه ادبی طنز، ایجاد شادابی و نشاط در کارگاه ها و انجمن های ادبی و پرورش تفکر انتقادی و پرسشگرانه به دنیای پیرامون در قالب شعر و داستان طنز روزهای 10 و 11اردیبهشت ماه 98 برگزار می شود.
وی موضوع آثار را آزاد با درون مایه اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: همچنان که زبان طنز نشاط اجتماعی را به دنبال دارد، کانون نیز به دنبال معرفی ارزشمند آثار ادبی و طنز کودکان و نوجوانان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: کودکان و نوجوانان شاعر می توانند حداکثر3 اثر و کودکان و نوجوانان داستان نویس نیز می توانند یک داستان 2 هزار کلمه ای را برای این جشنواره ارسال کنند.

سلیمانی احمدی گفت: یک شرکت کنندگان همچنین می تواند در هر دو قالب اثرهای خود را ارسال کند.
وی در خصوص بخش های جشنواره بیان داشت: بخش اول شامل اعلام وتقدیر از برگزیدگان استان های شرکت کننده غیر حضوری است و بخش علمی نیز در قالب برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی طنز(شعرسرایی و داستان نویسی خلاق)10اردیبهشت ماه همزمان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: استان های شرکت کننده در جشنواره منطقه ای شامل هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد هستند.
سلیمانی احمدی یادآور شد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به آدرس مرکزهای کانون استان های منطقه4( یزد، کرمان، زاهدان، بیرجند و بندرعباس) ارسال کنند.

وی عنوان کرد: اعضای مرکزهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، دانش آموزان مقاطع دوره اول و دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم شامل کودکان و نوجوانان 7 تا18سال در گروه های سنی ب(7سال به بالا)، ج(10سال به بالا)، د(12 سال به بالا)و گروه سنی ه (14 سال تا18)می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
این مسوول ابراز داشت: استان های شرکت کننده می توانند فایل ضبط شده خوانش اثر را برای جشنواره ارسال کنند تا در اختتامیه نمایش داده شود.
سلیمانی احمدی افزود: مکان برگزاری جشنواره و کارگاه های تخصصی این جشنواره منطقه ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان است و مراسم پایانی این جشنواره نیز 11 اردیبهشت ماه 98 برگزار می شود.

به گفته وی، آثار دانش آموزان برای ارسال به اداره کل کانون پرورش فکری هر استان تحویل داده می شود و آفرینش های ادبی هر استان نیز 20 درصد از آثار رسیده دانش آموزان و اعضا را پس از بررسی به دبیرخانه ارسال می کند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار