198626
۲۶ اسفند ۱۳۹۷
با هدف دستیابی به جزیره هوشمند قشم انجام شد:

آشناسازی ۱۷۰۰ کودک و نوجوان قشمی با مفاهیم برنامه‌نویسی

مدیرعامل موسسه برنامه‌نویسان جوان فرنیا قشم از آشنا شدن بالغ بر یک‌هزار و ۷۰۰ کودک و نوجوان قشمی با مفاهیم برنامه‌نویسی و تولید محتوای الکترونیکی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، فریدون فرهمندنیا اظهار داشت: از 13 تا 23 اسفندماه سالجاری 415 کودک و نوجوان قشمی از طریق یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی ویژه کودکان و نوجوانان با 36 میلیون عضو در جهان با مفاهیم برنامه‌نویسی آشنا شدند.

وی با اشاره به برگزاری 12 کارگاه آموزشی یک ساعته در این مدت زمان، افزود: کارآموزان این دوره‌ها با شرکت در جشنواره ملی صیانت از آب و حفاظت از محیط زیست موفق به کسب گواهینامه پایان دوره و نشان سفیران سبز فن‌آور(سفا) می‌شوند.

مدیرعامل موسسه برنامه‌نویسان جوان فرنیا قشم تصریح کرد: از خردادماه سال 96 تا کنون بالغ بر یک‌هزار و 700 کودک و نوجوان قشمی طی هشت هزار نفر ساعت از طریق برگزاری کارگاه‌‌ها و دوره‌های آموزشی با برنامه‌نویسی و تولید محتوای الکترونیکی آشنا شده‌اند.

 

فرهمندنیا ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و 600 نفر کارگاه آموزشی به صورت رایگان، 130نفر آموزش جامع با تخفیفاتی تا سقف 60درصد و 20 نفر آموزش کامل نیز بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای برگزار شده است.

وی آشناسازی کودکان با علم روز فناوری اطلاعات در حوزه برنامه‌نویسی جهت شکوفاسازی استعدادهای نهفته، تولید ثروت، اشتغال پایدار و دستیابی به جزیره هوشمند قشم را از مهمترین اهداف این اقدام برشمرد.

 

مدیرعامل موسسه برنامه‌نویسان جوان فرنیا قشم اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار آنلاین سایت جهانی MIT بالغ بر 200 میلیون کودک در سراسر جهان در حال آموزش برنامه‌نویسی هستند.

فرهمندنیا اظهار داشت: به نسبت جمعیت کودکان ایران تنها یک دهم درصد از کودکان ایرانی در حال فراگیری آموزش برنامه‌نویسی هستند که این رقم حدود 12هزار نفر از 200میلیون کودک فراگیر جهان را تشکیل می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: این در حالی است که یک و نیم درصد از کودکان در کشور افغانستان مشغول به یادگیری برنامه‌نویسی هستند و قریب به 140هزار نفر از200میلیون کودک برنامه‌نویس جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار