198586
۲۶ اسفند ۱۳۹۷
مسئول روابط عمومی هلال احمر کرمان:

امدادگران، دختر سقوط کرده از کوههای کرمان را نجات دادند

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: امدادگران کوهستان این جمعیت با انجام چهار ساعت عملیات امداد و نجات، دختر نوجوان سقوط کرده از ارتفاعات این شهر را روز جمعه نجات دادند.

به گزارش کودک پرس ، هادی سلطانی شامگاه جمعه افزود: امدادگران با گزارش مرکز کنترل و هماهنگی 112 جمعیت هلال احمر استان کرمان از حادثه سقوط فردی از ارتفاعات به درون دره آگاه شدند.
وی اظهار داشت: این فرد دختری 16 ساله بود که از ارتفاعات کوه های مسجد صاحب الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) کرمان به دره آتش واقع در حاشیه شهر کرمان سقوط کرده بود لذا به سرعت یک تیم از پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کرمان به محل حادثه اعزام شد.
مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تیم های امدادی ابتدا ضمن کنترل علائم حیاتی، اقدامات اولیه پیش بیمارستانی را بر روی این فرد انجام دادند و پس از فیکس کردن کامل مصدوم به پایین کوه انتقال و تحویل عوامل اورژانس کرمان شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان نیز در رابطه با این حادثه بیان کرد: یک نفر از شهروندان که به قصد کوه نوردی به کوههای مسجد صاحب الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) عزیمت کرده بود به علت خارج شدن از مسیر اصلی و نا آشنایی با اصول کوه نوردی دچار حادثه شده و سقوط کرده است.

علی عسکری افزود: اکیپ امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی با همکاری دیگر تیم های امدادی در کمال دقت و تخصص اقدام به انتقال دختر نوجوان مصدوم کردند.

وی از شهروندان خواست: در طی کوه پیمایی از مسیر اصلی خارج نشوند و بدون راهنما اقدام به کوه نوردی نکنند و در صورت گمراه شدن از مسیر اصلی با شماره تلفن های امدادی تماس گرفته و از ادامه دادن مسیر خودداری کنند.

کوه های صاحب الزمان واقع در شرق شهر کرمان است و در این عملیات امدادگران و تیم هایی از جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و اورژانس حضور داشتند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار