198573
۲۶ اسفند ۱۳۹۷
در سیزدهمین سالگرد وقوع حادثه ای تلخ؛

بازخوانی حادثه تروریستی تاسوکی/ از شهادت نوجوان ۱۵ساله تا بیان مظلومیت شهدا از زبان امام جمعه زاهدان

روز گذشته مصادف با سیزدهمین سالگرد شهادت شهداء مظلوم تاسوکی بود، شهدایی که بیرحمانه و ناجوانمردانه توسط گروهک تروریستی با رگبار گلوله در محور زابل به زاهدان به شهادت رسیدند.

به گزارش کودک پرس ، در آستانه سیزدهمین سالگرد شهدای فاجعه تروریستی دلخراش تاسوکی، مروری بر نحوه چگونگی این واقعه می کنیم تا یاد و خاطره 22 شهید این حادثه را زنده نگه داریم.

25 اسفند ماه سال 84 سالروز حادثه عملیاتی تروریستی جاده زابل- زاهدان(تاسوکی)  است که با هدف آزادی چند تن از زندانیان گروهک جند الشیطان به سرکردگی عبدالمالک رقم خورد.

در این اقدام تروریستی، گروهک ریگی در ساعت 20 در محور مواصلاتی زاهدان به زابل با مسدود کردن منطقه تاسوکی و ایجاد ایست و بازرسی و همچنین متوقف کردن خودروهای عبوری و پیادن کردن سرنشینان بی گناه آن ها، 22 نفر از مردم رهگذر را به شهادت رسانده و 6 نفر را مجروح و هفت نفر دیگر را به گروگان بردند و با به آتش کشیدن و وارد کردن خسارت به 9 دستگاه خودرو به کشور پاکستان متواری شدند.

در این حادثه دلخراش پنج تن از شهدا کمتر از 20 سال سن، 12 نفر کمتر از 4 سال و 5 تن دیگر بالای چهل سال سن داشتند که در بین آنها باقر قنوت با 54 سال مسن ترین شهید و جابر قویدل با 15 سال سن کوچکترین شهید حادثه تاسوکی شدند.

کمتر از یک ماه پس از حادثه تاسوکی، ریگی در 22 تیرماه 85 تعدادی از گروگان ها را رها کرد و در 18 آبان همان سال نیز آخرین گروگان حادثه تاسوکی از طریق مرز زابل وارد کشور شد.

شرور جنایتکار، عبدالمالک ریگی این جیره خوار ایادی استکبار، آمریکا و رژیم منحوس سعودی که دستانش به خون هزاران مسلمان شیعه و سنی آلوده بود، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در بامداد سه شنبه 14 اسفند 88 دستگیر و پس از محاکمه در روز یکشنبه 30 خرداد 89 در زندان اوین اعدام شد.

مظلومیت شهدای تاسوکی همانند شهدای کربلا است
در همین راستا سیزدهمین یادواره شهدای روحانی و شهیدان مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در شهرستان نیمروز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شیخ مصطفی محامی امام جمعه زاهدان یکی از ویژگی های خاص شهدای تاسوکی را مظلومیت آنها در هنگام شهادت عنوان کرد و گفت: این شهیدان در میدان جنگ اسلحه به دست نبودند بلکه با دستان و چشمان بسته به شهادت رسیدند که این امر اجر مضاعف الهی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دشمنی دشمنان با ملت ایران پایان ناپذیر است، افزود: تا هنگامی که بر پیمان خود با خداوند و انقلاب رهبری ایستاده باشیم دشمنی دشمنان وجود خواهد داشت که این مهم می طلبد تا در عرصه های دیگر جنگ از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

محامی بیان کرد: پس از جنگ تحمیلی دشمن صحنه جنگ را به عرصه های اقتصادی، سیاسی و همچنین فرهنگی کشانده که این موضوع باعث شده است تا دفاع مقدس همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه درب شهادت همواره باز است، گفت: خداوند بندگان خاص خود را هر از چند گاهی از میان امت اسلامی انتخاب می کند تا به درجه رفیع شهادت نائل شوند.

به گزارش عصرهامون این حادثه سبک بالانی به نامهای1. جابر قویدل 2. غلامرضا سرگلزائی 3. محمود سرگزی 4. منوچهر حیدری 5. جواد روح الله طیبی 6. نعمت الله پیغان 7.محسن ذوالفقاری 8.صادق کیخا 9.مهدی کیخا 10.حمید کیخازاده 11.مجتبی کیخائی 12.مهدی گرگ 13.امیر واعظی 14.محمدحسین واعظی 15.علیرضا قیصری 16.مهدی نوری 17.عیسی کوهستانی 18.حسین صیادی 19.مسلم لک زایی 20.مهدی نجفی 21.باقر فتوت 22.محبعلی یوسفی را به لقاء الله رساند.

منبع: عصر هامون
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار