198511
۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مهدی رمضانی:

همه کتابخانه‌های عمومی مجهز به بخش کودک و نوجوان شده‌اند

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد با اشاره به مجهز شدن کتاب‌خانه‌های کشور به بخش کودک و نوجوان، گفت: رویکرد جدید ما توجه به ظرفیت کودکان و نوجوانان است که برگزاری جشنواره قصه‌گویی در همین راستا است.

به گزارش کودک پرس ، آیین گرامیداشت پانزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اختتامیه چهارمین «دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب» با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ابتدای این مراسم در سخنانی اظهار داشت: امسال که پانزدهمین سالگرد تاسیس کتابخانه‌ها بود اتفاقات خوبی در سطح کشور رخ داد. مهمترین این اتفاقات تاسیس کتابخانه‌های مرکزی در مشهد و بجنورد بود؛ این کتابخانه‌ها نسل دوم کتابخانه‌های کشور هستند. اجرای طرح چهل ۴۰ از ۴۰ چهره شاخص تقدیر کرد که در آن از طیف‌ها و نگاه‌های مختلف تجلیل شد.

وی افزود: جشنواره قصه‌گویی را برای اولین بار در هشت منطقه کشور برگزار کردیم و برگزیدگان آن شناخته شدند که اختتامیه ملی آن فروردین ماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد عنوان کرد: رویکرد جدید ما توجه به ظرفیت کودکان و نوجوانان است که برگزاری جشنواره قصه‌گویی در همین راستا است. همه کتابخانه‌های عمومی مجهز به بخش کودک و نوجوان شده‌اند که مکمل این فضا اقدامات نرم‌افزاری است.

 

رمضانی از اختتامیه جشنواره هشتم و افتتاحیه جشنواره نهم رضوی خبر داد و گفت: در جشنواره خاطره‌نویسی کتابداران و اعضای جشنواره مداد، نشان هدهدسفید این جشنواره به کتاب برتر کودک و نوجوان توسط مخاطبین و کتابداران اهدا می شود. سعی شده بزرگسالان ناظر این حوزه باشند که روند اجرای آن در حال انجام است.

وی افزود: دوره آموزش کتابدار با تنگناهای مالی انجام شد که یکی از اقدامات برای ترغیب به این حوزه است. ارسال بسته‌های ویژه انقلاب، بسته‌های قومیتی نیز اتفاق جدید نهاد بود. تولید کتاب هدهد سفید که محل جشنواره هدهد سفید است نیز با استقبال همراه بود.

رمضانی ادامه داد: کنگره شعر دفاع مقدس نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار شد که با استقبال همراه بود. طرح کتابخانه‌گردی امسال در ۱۷۶ کتابخانه انجام شد و گروه‌های مرجع و چهره‌های فرهنگی و هنری در کتابخانه‌ها حاضر شدند و مردم را به حضور در کتابخانه‌ها دعوت کردند.

 

وی به برگزاری اختتامیه دوسالانه کارتون و کتاب اشاره داشت و گفت: این جشنواره در سطح بین‌الملل تبدیل به یک برند شده که توسط استاد سید مسعود شجاعی طباطبایی پیگیری می‌شود.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار