198461
۲۵ اسفند ۱۳۹۷

انفجار نارنجک دست‌ساز نوجوان ۱۴ ساله شیرازی را راهی بیمارستان کرد

رئیس مرکز اورژانس شهرستان شیراز از انفجار یک ترقه دست‌ساز در شیراز خبر داد و گفت: شامگاه سه‌شنبه بر اثر انفجار ترقه دست‌ساز یک نوجوان ۱۴ ساله آسیب دید و به بیمارستان سوانح سوختگی انتقال داده شد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا رستگار با تشریح بیشتر این حادثه اظهارداشت: فرد مصدوم در حین آماده‌سازی ترقه بوده که ترقه در میان دست و ران‌های وی منفجر و این نوجوان از ناحیه ران و صورت دچار آسیب شد که توسط ماموران اورژانس به مرکز سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون این سومین قربانی ترقه دست‌ساز در استان است افزود: این حادثه حوالی ساعت 20 و 45 دقیقه شامگاه سه شنبه به اورژانس اعلام و بلافاصله ماموران امدادی به خیابان اتحاد، محل حادثه، اعزام شدند و ماموران اورژانس اقدامات اولیه پیش بیمارستانی را برای مصدوم انجام دادند.

رئیس مرکز اورژانس شهرستان شیراز با تاکید بر این‌که سوختگی ناحیه دست و صورت، خطرناک‌ترین نوع سوختگی در مراسم چهارشنبه سوری است، گفت: اگر سوختگی فرد شدید بود باید دقت کنیم که فرآیند خنک کردن سبب افت دمای بدن بیمار نشود، در این صورت بعد از جدا کردن لباس‌ها و خنک کردن نقاط آسیب‌دیده، بیمار در یک ملافه تمیز پوشانده و به اورژانس منتقل شود.

رستگار با بیان این‌که فرآیند خنک کردن نقاط آسیب‌دیده تا نیم ساعت بعد از سوختگی باید انجام شود، گفت: چنانچه این اقدام بعد از حدود یک الی یک و نیم ساعت انجام شود، فایده‌ای نخواهد داشت.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار