198435
۲۵ اسفند ۱۳۹۷

مقام ارشد کلیسای کاتولیک در استرالیا به حبس محکوم شد

یک دادگاه در استرالیا کاردینال ‘جرج پل’ یکی از مقام‌های ارشد کلیسای کاتولیک استرالیا و واتیکان را به اتهام فساد اخلاقی و سوء استفاده جنسی دو پسر نوجوان در دهه ۱۹۹۰ محکوم به ۶ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش کودک پرس ،  جرج پل یکی از مهمترین مقام های کلیسای کاتولیک در استرالیا و جهان است که در چند دهه اخیر متهم به فساد اخلاقی علیه کودکان شده است.
فساد اخلاقی در استرالیا و نهادهای مذهبی آن به گونه ای زیاد است که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در آذر ماه امسال نام دو نفر از مقام های ارشد کلیساهای استرالیا را از حلقه دوستان و نزدیکان خود خارج ساخت.
آزار جنسی کودکان در کشور استرالیا و سوءاستفاده جنسی از آنها یکی از مسائل ضد اخلاقی مبتلا به این کشور به ویژه در یک دهه اخیر بوده است .

دولت استرالیا در آبان ماه سال جاری در حالی رسما از قربانیان پدیده زشت کودک آزاری ( تجاوز به کودکان) دراین کشور عذر خواهی کرد که در یک دهه اخیر هزاران نفر قربانی این پدیده شوم در نهادهای مختلف اجتماعی از جمله مراکز دولتی ، مذهبی ، آموزشی این کشور بوده اند.
واتیکان به دلیل رسوایی های اخلاقی مختلف در کلیساهای کاتولیک اعلام کرد که دو نفر ، کاردینال استرالیایی ‘جرج پل’ و کاردینال شیلیایی ‘فرانسیسکو خاویر’ را از گروه کاردینال های مشاور پاپ فرانسیس موسوم به C9 خارج ساخته است.

از جرج پل به عنوان سومین مرد قدرتمند واتیکان یاد شده است.
این کاردینال استرالیایی و از مقامات ارشد واتیکان به دلیل رسوایی سوء استفاده جنسی وی از کودکان درسال های اخیر خبرساز شده است.
در 2 سال اخیر دستکم چندین جلسه دادگاه برای بررسی اتهامات کاردینال ‘جرج پل’اسقف سابق ملبورن استرالیا و خزانه دار واتیکان در مورد جرایم مرتبط با تجاوز جنسی علیه کودکان در شهر ملبورن برگزار شده است.
پل 77 ساله پیش از این که به عنوان اسقف بزرگ ملبورن انتخاب شود، اسقف شهر ‘بالارات’ ایالت ویکتوریا استرالیا بود. وی از سال 2014 در واتیکان اقامت دارد.

نام جرج پل حتی با وجود گذراندن دوره حبس، برای تمام عمرش در فهرست متجاوزان جنسی به کودکان قرار می گیرد.
طبق قوانین استرالیا ، جرم این کاردینال کلیسای کاتولیک با حداکثر 10 سال زندان روبه رو بوده اما به دلیل اینکه وی در سن 77 سالگی قرار دارد، دادگاه با تخفیف وی را به 6 سال زندان محکوم کرده است.

این درحالی است که بسیاری از وکلا و فعالان حقوق کودکان حکم اعلام شده در مورد این مقام ارشد کلیسای کاتولیک بسیار ضعیف دانسته و معتقدند که این حکم در مورد جلوگیری از بروز جرائم پدوفیلی (کودک آزاری) بازدارنده است.
در حالی که یکی از قربانیان سوء استفاده جنسی پل چند سال پیش در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باخت، دیگر قربانی این پرونده گفته بود که شرم، تنهایی و افسردگی پس از این واقعه تلخ تجربه کرده است.

 

تحقیقات کمیسیون سلطنتی استرالیا نشان می دهد حدود چهار هزار و 500 کودک در 35 سال گذشته مورد آزار جنسی مقامات کلیسا در استرالیا قرار گرفته و هفت درصد از کشیش های کاتولیک متهم به این کار غیراخلاقی شدند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار