198432
۲۵ اسفند ۱۳۹۷
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش مازندران:

۱۸ هزار نفر در جشنواره نوجوان سالم امسال شرکت کردند

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر در جشنواره نوجوان سالم امسال شرکت کردند، گفت: از این تعداد اثر، ۲ هزار اثر به استان راه یافته و ۲۰۰ اثر به عنوان آثار برگزیده استانی منتخب شدند.

به گزارش کودک پرس ، «علی بخشنده» در اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم استان مازندران که در باشگاه فرهنگیان مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف این جشنواره ترویج شیوه‌های زندگی سالم، تأکید بر باورهای اعتقادی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر است.

رئیس اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش مازندران با تشریح عملکرد اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره، در بخش آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها است که امسال در حوزه پیشگیری از اعتیاد 2 هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه در برنامه توانمندسازی روانی- اجتماعی ویژه دانش‌آموزان پایه نهم 200 مدرسه استان تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: در برنامه مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان ویژه پایه هشتم 130 مدرسه مشارکت کرده و در این مدت 11 کارگاه آموزشی برای شناسایی آسیب ها برگزار شد و دانش‌آموزان راهکارهای لازم را ارائه دادند.

بخشنده به طرح ملی «نماد» نیز اشاره کرده و گفت: طرح ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی موسوم به نماد در 3 سال اخیر در دو شهرستان نکا و ساری برگزار شد که شامل 20 ساعت کارگاه آموزشی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان و همچنین غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و تهیه پرونده الکترونیکی برای آنان بود.

رئیس اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره نوجوان سالم در استان، عنوان کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در بخش های نقاشی و انشانویسی و دانش‌آموزان مقاطع متوسطه در بخش‌های مقاله، عکس، نقاشی، روزنامه دیواری، فیلم و … شرکت کردند.

او با بیان اینکه استقبال از این جشنواره هرساله بیش از سال گذشته است، افزود: امسال 18 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که 2 هزار نفر از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند. در مرحله استانی این 2 هزار اثر مورد داوری قرار گرفته و 200 نفر در بخش‌های مختلف به عنوان نفرات برگزیده استان منتخب شدند که به مرحله کشوری راه یافتند.

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار